diumenge, 25 de novembre del 2012

busqueu al Talibá

riera del salt de l'aigua

Jose se l'ha juga

talibá Querolet

aires de tardor al sot de l'Aram

salt de l'aigua

cova de l'Aram

riera de l'Aram

ni mes ni menys que 30%

ja hi som
SANTA SUSANNA  - MATARÓ BTT.-
El troc-troc del tren acompanyat per el solet de ben d’hora del matí i el mar en calma, fa que una mica més ens passem l’estació de Santa Susanna. La ruta aquest cop la portava en Kiku, tot preparant la posada en escena del circuit BTT per la Costa Brava, anàvem a estudiar el terreny, però boí així la cosa és presentava dureta, no sabem si  és per això molta penya és va tirar enrere i va preferir anar a fer el vermut a Cal Margarit. En canvi ni ha d’altres com en Jaume Querol ( El talibá ) que tot haver arribat de la ruta en BTT per el Pakistan, diu que surt a buscar el pa i el trobem emmerdat en la sortida.
Sortim doncs des de Sta. Susanna, en vers territoris desconeguts, i el primer bon dia, és una ensopegada entre (SB) Salme i Regina, de la qual sabates blanques surt il·lès i la Regi, marge avall. Al final un petit ensurt. La ruta comença pintant molt be, sembla mentida que ho tinguem al costat de casa i en tants anys que anem en bici mai havíem estat  per aquestes contrades,
Camins plens de fulles i humitat , olor a bolets i al costat la petita riera que i baixa aigua transparent, deixem la pista per prendre un corriol per anar a veure el Salt de l’Aigua, verdaderament molt guapo un petit salt d’aigua ,com diu el seu nom, entre mig d’una gran vegetació, com en una selva, però al Maresma, que estrany tot plegat. Reculem per endinsar-nos cap el Sot de l’Aram, però primer entrem a la seva cova de uns 10 metres, que sort que el Talibá Querolet porta una llanterna de supervivència i ens i podem guaita una mica. El Sot de l’Aram és un lloc molt guapot, un bosc molt atapeït, un rierol que i tenim que anar posant els peus i les bicis, doncs la ruta va per el vell mig, son uns 15 minuts de porteig, però la veritat és que el paratge val molt la pena, quasi podríem dir que els 5 punts de valoració de la sortida son en aquest paratge.
Sortim del sot i ens posem a les brases, trobem la pista que ens portarà al Coll dels Tres Termes i a les rampes del diable, de uns 20 a 30%, d’infart!!!, superat l’entrebanc, ens dirigim en baixada, que ja toca vers Calella i el Coll de d’Era d’en Mora, suau baixada cap a St Cebrià de Vallalta, per una vall encara humida doncs encara en aquelles hores el sol encara no hi ha tocat. Arribem a St. Cebrià i en  Querolet diu que és hora d’anar a comprar el  pa i és retira, potser perdrem la seguretat que imposava aquest valent.
Anem cap el següent destí, la Creu de Canet, corriols i més corriols, uns pujent menys que altres però semblant no tenir fi, a la fi toquem creu, però la cosa se’ns  ha fet llarga i decidim que fer, si seguir cap Arenys de Munt o cap el de Mar, i optem per aquest, per això prenem direcció Canet per un corriol trial-lero molt guapot que ja havíem fet algun que altre cop, fins l’entrada del poble, en aquest punt teníem que seguir un Track de (SB) Salme i no el troba, la veritat sort d’en Txubi que és recorda de la ruta, que no ens porta a Arenys si no a l’altre punta de Canet.
Ja va sen  hora de tornar i estem al “quinto Huevo”, per el que decidim anar seguim per la costa maresmenca, tot flairant les olors de peix dels seus restaurants fins arribar a Mataró mig morts de gana.
A sigut dur, molt dur, alguns fins i tot han sofert les esbratcides de la mort, però a valgut molt i molt la pena tant que segurament a estat el principi per anar descobrir nous horitzons per aquestes contrades que no tot és la Quadra, i com va dir aquell veterà del mon del BTT: “amb  torno a casa amb el cul ben ensetat “
Han sigut 48km amb 1200 de desnivell i han fet penitencia i dejuni la penya del Sorreig: (SB) Salme, Kiku (guia), Regi (la novia del guia), J.J Padnon ( copilot de Traks), Taliba Querolet, Jose, Txubi i jo mateig.
<iframe frameBorder="0" src="http://es.wikiloc.com/wikiloc/spatialArtifacts.do?event=view&id=3660021&measures=off&title=off&near=off&images=off&maptype=S" width="500px" height="400px"></iframe>