diumenge, 26 de juny del 2016

Tuc de Carans (2799m) i Falles de Boí

El Tuc de Caranas (2799m) sens dubta és un gran conegut en el mon del esquí de muntanya per la seva realització en travessa tot sortint de la vall de Sant Martí a la vall de Boi per anar a la vall de Sant Nicolau a Aigüestortes.
A l’estiu però serà una sortida mes aviat solitària fins els estanys de Pessó, al quals i arribarem per una dreta pujada d’aquelles que no s’acaben mai , tota ben senyalitzada amb estaques de fusta de color groc. Un cop al arribats al fascinant llac del Pessó Gran, sota del resguard de les parets del Pic Gran de Pessó, el camí que anirem a buscar cap a la collada de Muntanyó que dona accés a Aiguestortes el tindrem que anar intuint per entre prats i roquissar la sort que la pujada no és tan accentuada. Un cop a la collada seguirem carenant cal el cim del Tuc de Carans, sense mes problemes. Des de el cim tenim unes vistes espectacular a 360 graus de una bona part dels Pirineus. Tornarem a baixar cap a la collada i anirem a fer el veí Pic de Roi (2750m) que si el primer és poc conegut aquest menys. Un cop arribats al cim, crestejarem una mica per situar-nos sota la tartera del Estany Gran de Pessó i baixarem a buscar de nou el camí de pujada.

Punt de sortida: aparcament a la pista de la vall de Sant Martí, on el trobarem tot després de passat el Ressort i en una corba en direcció a les pistes d’esquí. Planells indicatius de varies rutes.

Desnivell de uns 1200 metres i el temps serà, sense corre massa de unes 5 a 6 hores.

És pot ben be compaginar aquesta sortida per després i si és la data per juny i és la Nit de Sant Joan, que millor que  anar a fer un tomb per veurà les falles de Boi, de ben segur que serà una jornada immillorable i profitosa a mes si no esteu prou cansats la gresca dura fins que surt el sol.

una llarga pujada, al fons el Puifalcons

Pessó Petit llac i Pic  Gran del Pessó

Collada del Pessó i el Pessó Petit

pujant el Pic de Carans al fons el Pic de Roi

Pic de Carans desde el Roi

trobada amb uns escocesos

properament la Biga de Senet.....