dijous, 2 de gener del 2014

fi primera baixada

J.J

Seves,Jose,jo,Regina,Presi,Dorgee, dalt la Tossa Rodona

cresta dels Trespunts i lloc del allau de placa

Sortim de l’aparcament superior de l’estació d’esquí de Porté Puymorens, deixem les pistes en el seu canto esquerra i anem pujant per la suau pendent fins la cota aproximadament 2000, estem sobre del llom que ens separa l’estació del Bac de la Llata, aquí començarem la primera baixada del dia, en aquest sector normalment la neu és de molt bona qualitat, seran uns 300 metres de desnivell i podem optar per el sector que millor ens vagi be, però sempre en tendència cap a la dreta i en direcció a uns pals de la corrent que és veuen al fons. Un cop arribats a la carretera, la creuem i posem pells de nou per agafar la direcció de la Coma dels Garcia, la pujada és tranqui-la i llarga, entrant per algun torrent una mica mes dret, al final la coma queda tancada per la Portella dels Garcia 2534m , d’aquí seguim el suau llom fins la Tossa Rodona 2597m.
El dia s’està girant, traiem els esquís i els posem a la motxilla per seguir per la cresta, per anar a buscar el coll que ens separa del pic dels Trespunts. Aquí ens tornem a posar els esquis al peus per fer la dreta baixada que ens portara a la Coma dels Garcies. La sortida és dreta els primer girs sembla que la neu estigui ben assentada, fem un reagrupament al costat d’una roca per seguir la baixada i controlar el descens que ara és mes dret, al primer gir ja veiem que la cosa esta malament i és comença a tallar, en Jose esta ja quasi a baix, però jo i tingut mes mala sort i al tallar una placa en fa relliscar i caic a gran velocitat cap avall, amb surten els esquís, com puc giro el cos i amb els peus freno el que puc, uff!!! Quin ensurt!! Recupero l’alè, falten el Presi i Dorgge, a baixar, anem alerta que no tallin i provoquin un allau de mes dimensions, recupero els esquís i respirem ara profundament, estem tots a baix, quina a adrenalina hem passat!!. El cel és tapa del tot, el fred ben viu ens fan baixar ràpidament cap el coll de Puymorens. Travessem la carretera i prenem la pista blava que surt del coll cap el aparcament.
Desnivell de 900 metres i 3 a 4 hores de ruta.
Hem estat: Jose,Presi,Dorgee i jo i ens han acompanyat al cim la Regi, Seves que també és va accidenta en la baixada, Seques i Lius.