dilluns, 2 de juny del 2014

Pico Coronas i Pico del Medio

sota el refugi de la Renclusa

Portillon Salme,Seves,Lu,Regi,Benet i J.j

baixant del Portillon

Loli al cap davant de la cua

sobren les boires

Benet

cordada Lu i J.j pujant al coll de Coronas

molt de vent a la carena

Regi,Lu,Benet i J.j a dalt del cim

Pico del Medio i coll de Coronas

Salme

Regina

sniff,sniff la fi.

grans tots Artur,Benet que ha tingut una gran temporada com la Regi i el Salme que en aquesta ultima ho ha donat tot

Lu, al darrera el J.J, Donato,Artur,Edesio,Salme,Benet i Regi
Moltes setmanes amb trobo al mercat aquell senyor que sempre amb pregunta que faig on vaig, sempre vol saber coses de la muntanya, ell ara ja no hi pot anar, però l’hi agrada recordar excursions ja passades i viscudes, aquest cop l’hi dic que anem cap a Benasc, és recorda de sortides que havia fet per la zona amb entusiasme com si fos ahir, l’hi dic que si vol encara s’hi pot apuntar, els dos sabem que no serà però quant ens acomiadem en diu: “ si mes no, a dalt del cim pensa en mi”.
Quina setmana de mirar partes del temps, quina setmana de pluges i neu en alçada, si el cap de setmana era bo, podria ser que tinguéssim powder per juny, això seria massa!!, però  no hi havia quòrum en les prediccions uns donaven mal temps tot el cap de setmana, una altres una finestra per diumenge al mati. Sigui com sigui vàrem triar la segona predicció i ens tiràvem la manta per el cap , surti el que surti.
El dissabte era un dia molt ventós i pluges que anaven i venien, al vespre tot fent-la petar a l’Hostar del Parque Natural, que altres cops ja hi hem fet estada, les estrelles feien acta de presencia, haurem encertat?
Mati de diumenge,  núvols, pluja i vent...l’hem cagat, trobem amics de la Meteoqueviene, i els hi consultem el tema i ens donen ànims, el temps millorarà, doncs somi!! Fer la motxilla i cap a Besurta. Com sempre el lloc esta a tope de gent preparada per fer les ultimes esquiades, i de cop i volta els núvols deixant una escletxa de sol i davant nostra sens mostren les Maladetes amb una tofada de neu, quin espectacle, esquís a la motxilla i cap a la Renclusa, caminen uns 15 minuts i ja podem posar esquís al peus, els núvols van i venent, fa força calor, de gent ni ha per tot arreu, tornem a trobar als amics( els del Hostal) Donato i un company de Madrid i pugem hem vells vers el Portillon, el sector de l’Aneto esta tot completament tapat, brrrr...estem dubtant si anar cap a la Maladeta però entre que no arriba un i l’altre....de nou un sol espatarrant il·lumina tota la glacera de un blanc immaculat de les ultimes nevades. No perdem temps i baixem el Portillon per començar a enfilar en diagonal per la glacera, el dia és espectacular, en un moment donat deixem als dos companys i tota la resta de cua que va cap a l’Aneto, nosaltres anem cap el Pico de Coronas(3298m) anem pujant la pendent és va redreçant fem les voltes maries per sobre de una gran ona de neu que te mes de 10 metres d’alçada, en poc estona som al petit coll, fem una plataforma per sota i deixem els esquís. Anem cap el cim de Coronas per la carena, la neu és molt tova i fem uns bons forats, el fred i el vent son vius, cosa que fa que sols estem a dalt per les fotos, a mesura que anem baixant anem trobant la resta del grup que van pujant.  Ara toca el Pico del Medio(3340m), no ho tenim gaire clar doncs la cresta és una fina aresta de neu i l’últim tram rocós esta molt carregat de neu, però en J.J s’anima i ens anima, i també s’apunta una noia la Monica , en J.J esta fort i comença l’aresta fen uns bons forats, cada cop la cosa s’estreny mes i mes, solament i caben dos peus, arribats als últims metres del cim la cosa és complica una mica mes doncs la neu tapa les roques, optem doncs no encigalar-nos i girar cua, be girar és un dir, doncs en un micro espai la cosa és mes complicada.
De nou reagrupa ment al coll i esperar que la boira s’esvaeixi, en el moment donat, comencem el descens per neu pols de principis de temporada però a poc a poc tornem a tenir boira i estar perduts en mig de la glacera, tornem a esperar i de nou el sol i cap a baix, la neu esta infernal, molt pesada, i mira per on entre la gent que baixa, els de la Meteo, baixarem amb ells Donato, ens diu que ell amb aquest tipus de neu el que fa és “viatjar”, si, anar fent llaçades molt llargues i girar, al final ho acabem fent tots. La neu esta pèssima, cal anar amb comte doncs i han petites purgues per qualsevol pendent, inclòs la Lu queda enfonsada en una escletxa.
Arribem al pla d’Aigualluts una mica trinxats de cames, per molts ha sigut l’acabament de temporada, per un, l’Artur el seu primer 3000 amb esquís, hagués pogut estar millor, pues si, però l’espectacle de llum i colors que vàrem tenir no ens ho treu ningú.
Fins el proper any a tots.

Vàrem ser: Artur,Benet,Regina,Lu Marzo, J.J Padnon,Salme,Jose,Loli;Seves i uns amics Donato i Edesio, ah! I la Monica de Vilafranca i jo mateix.

pique-nique final de temporada

1. Bonitos diario y colección de fotos para el recuerdo; me gustan. ¡Qué contentos tendrás a tus compañeros! -Gracias por compartirlos.