diumenge, 4 de gener del 2015

Neu Vent i Anticicló

Neu , vent i anticicló, així podríem definir aquest dies de Nadal per el Pirineu i mes en concret per el
 sector de la Cerdanya.  En un primer moment sense neu, que feia pronosticar els pitjors auguris, però ves per on, després de St. Esteva, arriba una nevada una mica important, però això si, amb força vendaval i molt de fret per uns quants dies, cosa que modifica les sortides plantejades i buscar d’altres mes arrecerades del vent i del perill d’allaus per acumulació de neu degut al vent, així i tot en molts casos ens quedem sense objectiu final degut al fort vent.
Tot això però s’acaba el primer dia de l’any i l’anticicló que és col·loca de ferm  i el vent és retira, això fa que puguem fer sortides mes tranquil·les.
En aquest moments la situació per la Cerdanya esta bastant endèmica de neu per culpa del vent i en alguns sectors la neu esta molt dura i ventada. La Molina pelada, la Masella molt justa, Puigmal cal carrega esquís una mitja hora, el millor d’aquest sector el  Cambresdases.
Altres sectors de la Cerdanya com Puigpedrós  i Estanys de la Pera estan fatal.
Per el Capcir, el sector dels Angles força be, el Pic de Pam pelat, per el sector de Puigbalador força be de neu igual que Formigueres. Per Porte, molt be la Mina, Pedrons i Roc Meler.

MASELLA

Aquest dia a nevat quasi fins la tarda cosa que aprofitem per anar a la Masella i aprofitar les llums per fer una mica de passejada.

Pallares i la ventolera

J.J Padnon

Dorgee

sota la lluna

Angi al fons el sector del Coll Roig i Fontromeu

A l’endemà amb el fort vent i aconsellats per J.J Padnon tornem a buscar per els boscos de Masella la seguretat en vers el vent, això si la Tossa ni pensaments.

CAMBRESDASES

Dorgee

Lu Marzo

Foto feta per LU

parella J.J Padnon i Lu

s'acaben els pins comença el vent

Seguim la tònica de vent i apostem per el bosc també, així doncs anem cap a Eina i el Cambresdases. Arribem a l’estació d’Eina i remuntem per el costat dels remuntadors fins trobar el Camí de les Marmotes, que anirem seguint fins trobar un altre remuntador, seguirem per la pista, aquestes estan tancades, guanyant alçada i en un moment donat deixem la pista i fem traçada per dins el bosc per anar a sortir a on arriba l’últim remuntador d aquí per no agafar vent seguim de dret tot  obrin traça per eun bosquet, un cop aquest s’acaba el vent fa acta de presencia i optem per tirar cap avall, per això anem a buscar l’últim remuntador de St. Pierre de Forcats el de Fontfreda i d’allà pista tancada i amb molt bona neu fins de nou cap a Eina.
La baixada l’hem gaudida tant que el dia 1 del 2015 amb una mica de son i mandra i tornem, aquest cop pujarem per la pista directa que vàrem baixar l’altre dia. Atenció però que ens adonem  que sobre la cota 1900 – 2000 un canó de neu funciona malament i a deixat una gran placa de glaç, que si no havíem pujat abans per aquí, com l’altre dia, ens pot provocar una relliscada de les mes bones, passem aquest pas per un canto. Tornem doncs a on vàrem deixar el tema l’últim cop i seguim remuntant cap amunt, aquest cop sense vent, l’últim pas de la carena el tenim que fer en cura doncs és força estret, però be neu de dalt a baix i de nou bona baixada. La pista vermella que és una canal, que també esta tancada i molta gent opta per pujar per allà, esta força gelada.

Primera sortida: Lu Marzo, J.J Padnon, Lius, Dorgee, Sebes Pallares i jo mateix.
Segon intent: Presi i jo.
Repetició: Regi, Salme, Txubi i Artur.

VOLTA PIC DE GENIBRE - PLA BERNAT

Ratlla verda la línia de pujada, verdes discontinues amb puntejat l’itinerari que tenia que ser de pujada, el vermell el que tenia que ser de baixada.  La línia verda discontinua una variant de la pujada i la blava una variant per fer amb molta neu.

Des de dalt del Cambresdase vàrem poder veure que els sector del Capcir estava força innivat per el que varem pensar fer una volta per aquest sector.
El dia era clar i fred i el vent semblava que no bufava tant, cosa que després vàrem poder copsar que era del tot erroni.
Del aparcament de les pistes d'esquí de Puigbalador, anem seguint per pistes per encarar la pujada al Pic de Genibre (2382m) a on acaben els remuntadors, aquí ja comença a fer acte de presencia el vent, seguim per una zona tancada de fora pistes, anem planejant per entre bosc clarisser, al davant tenim les imatges ben nevades del Roc Blanc, Baxouillade, Terrers, que vàrem estar a principis també de l'any passat, seguim en direcció al Pla Bernat per el Serrat del Clot de l’Egua, el vent cada cop és mes fort i no ens deixa quasi ni avançar, descartem fer cim, però la baixa cap a l'altre vall no la veiem clara doncs en prou feines el vent ens deixa fer res. Decidim doncs deixar-ho per un altre dia i tornar per on hem vingut.

Sortida realitzada per la parella Lu Marzo, J.J Padnon i jo .

Aquí sembla que no faci vent, al fons el bosc per on és tenia que baixar.

Pujant al pic de Genibre al fons la serra de Madres

Pla Bernat al fons

VARIACIONS A LA MINA

Ara si que tocava dia sense vent, teníem que pujar cap a Porter a deixar a la penya femenina a fer uns entrenaments de foquejar  per pistes, be nosaltres pujarem a la Mina, però pensant-ho mes be i amb la neu caiguda últimament pensem que tenim “powder” al lloc que coneixem d’altres vegades, el sector de les mines encarat a la vall de Balandran. Saltem cap el sector nord, per la carena que puja a la Mina en un lloc que s’hi troben unes taules, anem buscant torrentets de neu pols, al fons la carretera de Pas de la Casa, que deu pensar la gent dels cotxes al veurà les traçades? Seguim gaudint fins la carretera. De nou posem pells i tornem a remuntar una mica en diagonal per anar a trobar unes runes que deixem per sobre, en aquest punt tenim que anar a buscar una canaleta que és l’únic pas que ens portarà a travessar un torrentet, que mes avall aquest torrent passa per sota la carretera per un pont a prop de la corba que va a en direcció Ax i el coll de Puymorens. Un cop travessat el torrent tornem a remuntar  per el Bac de la Llata fins la cota aproximada de 2200 i ara si ja podem anar a fer la Mina mes tranquils.

Sortida realitzada per Presi i jo.

Entrada a l’Ariège a ma dreta el Tossal Mercader i Pic d’Auriol al fons

Vall de Balandran i carena del Pedrons

segona remuntada

pas de la canaleta per creuar el torrent dels Meners

tercera remuntada amb l'itinerari de la canaleta, Les runes a dalt la carena

Mentres escric aquestes notes de sortides en el blog, em  donant la malaurada  noticia del accident sofert esquiant al Puigmal de Llo del bon amic Miquel Banchs, Seves i Jose el varen atendra en el rescat, Organitzador de la Burriac Extrem i que antigament havíem compartit traçades i  bon seguidor de les piulades a Facebook del Sorreig, espero de tot cort que et milloris i tornis a donar molta guerra. Anims!!