diumenge, 8 de febrer del 2015

PUIG DE DÒRRIA PER VALLSABOLLERA

Molta gentada aquest passat dissabte a la Molina de la colla del Sorreig , uns a fer monte uns altres a fer fons a Guils. Tot esmorzant anem comentant la jugada del que fer, en principi teníem que anar a tastar el pastis de Puigbalador, però dalt la Collada em  pogut veurà que el sector nord estaven els núvols  enganxats i no ho veiem prou clar, a mes que ens allargava una hora mes de viatge , en fi, decidim provar per la Cerdanya per el sector de Puigmal, doncs encara els núvols no hi ha arribat. Optem per provar sort al sector de Vallsabollera a veurà el que podríem fer, doncs avui no és qüestió de fer filigranes doncs la neu esta força malament degut a la quantitat i el vent huracanat d’aquesta setmana en totes les cotes.
Arribem al bonic i pintoresc poblet tot nevat de neu, deixem els cotxes al aparcament doncs mes a munt no podrem seguir gaire mes. Esquís a la motxilla fins creuar l’últim carrer i amb esquís al peus anem seguint la pista tot anant fen-l’ha petar , doncs havien histories que explicar. No som els primer en la ruta doncs trobem una bona traça ja feta. A prop d’una caseta a ma dreta de la pista, deixem aquesta per prendrà un altre pista que s’endinsa al bosc en ferma pujada, per aquest sector i tindríem que veurà una capelleta, però no l’hem vist. Un altre cop trobarem la pista que fa una corba, nosaltres seguim per la pista dreta al fons i tenim el riu de Faitó, tornem a trobar de nou la pista, però en aquest cas ja entrem en el clot  de Mantell , petit torrent que haurem d’anar seguint fins quasi dalt de tot, però ai las!! De nou el que no volíem, neva una mica i la cosa s’està  tapant i el amic de tot l’any el vent!!. Arreu veiem forces cornises i allaus que ja han caigut o a punt de caure. El terreny per on és desplacem és força suau i segur, en un moment donat passem a quatre xicots que van amb esquís i que sembla que vulguin plegar,  un cop deixem el torrent i ens encarem a la petita pala abans de cim, be perquè sembla ser que anem a fer és el Puig de Dòrria, el terreny és complica una mica per culpa de les ventades que per aquí i han passat, molt de tros esta gelat com un vidre i tenim que anar buscant els passos millor de neu mes tova.
Volíem fer mes coses, però el vent fred i la boira no ens han deixat fer res mes. Trèiem pells i esperar una clariana per poder veurà els passos de neu bona i no fer una relliscada en un clapot de gel.  Un cop tot a punt una bona baixada i mes bona per el torrent. Un cop acabada la xerinola ,  ens trobem de nou amb la pista, uns optem per remuntar la pista i seguir-la de baixada d’altres van a provar sort en el bosc, ganes de pow-pow!!.
De nou tots a la pista seguim baixant per els trencalls que hem fet abans, però molt al lloro doncs i trobarem algun que altre tauro. L’últim trencall que hem fet al pujar no hi passem i seguim pista avall, semblant ven be una cursa, la penya sembla portar el coet al cul. I res entrem al poblet, amb la mirada aterrida de una colla de raqueters, sorpresos al veure’ns  tan corrents.

La cosa esta magre de nou per culpa del vent en totes les carenes, el perill de plaques és notable. On és conserva millor la neu pols és en els boscos i raconades.  Els sectors de Porte, Capcir i l’Ariege estan a petar de neu, si voleu gaudir  encara del  powder,  el mes a prop son els boscos de Porte  Puymorens, estan pastel, pastel, per pujar i baixar, sobre tot sector de l’Estanyol.

Vàrem ser en aquesta sortida, que entre una cosa i altre varen sortir uns 1100 de desnivell i uns 19km.

La família de la Orden, Eladio i Mario, després la Lu Marzo , J.J Padnon, Regi, Lius, Artur, Salme.

Variant de pujada en verd discontinu,  potser millor per el Torrent de la Vila

quina trupe

entrant al Clot de Mantell

deixant el torrent

la familia de la Orden

foto de cim

Lius free

J.J padnon encaran la pendent

la colleta

Eladio tastant el pow-pow

Mario un radikal

Presi

Regi a sobre del poble de Vallsabollera

hora d'anar a dormir

Angi pujant per els boscos de Porte