diumenge, 15 de juliol del 2018

Ribes - Ripoll (Capçaleres del Ter i Freser) BTT

“Capçaleres del Ter i Freser “http://parcsnaturals.gencat.cat/ca/ter-freser és un Parc Natural que va des de el poble de Planoles a Molló, a part de això també és una  excusa per que cada any si realitzi una marxa a peu que a travessa tot el Parc en dues jornades.
Jo fa temps que amb volta per el cap fer la ruta de enllaçar els dos punts, però en bici i per terreny ciclable en una jornada, doncs per dins el Parc és totalment  inviable  i seria qüestió de anar arrossegant la bici, cosa que no és plant.
La d’arrere tardo ja vaig anar a mirar una part de la ruta, vàrem començar a Camprodon i vàrem fer la volta tot passant per la Collada Verda tot passant per  Espinavell i tornant de nou a Camprodon. ( Ruta detallada en el blog)
Ara volia fer un altra tros, una mica mes exigent per la llargada i el desnivell, seria  enllaçar Ribes i Camprodon, per el coll de Meianell  i de nou la Collada Verda. El fer-ho per aquesta època (estiu) seria  la millor opció encara que hi havia el factor  psicològic de la calor, però per altre canto tenim que els dies son més llargs i la travessa ho és força.
Be aquest son els propòsits i l’altre el que en sortirà, en principi s’apunten a la aventura una colla de bikers tots ells amb ganes de gresca. Ens trobem a un bar d’avant l’estació de Ripoll per esmorzar i tot seguit agafar el primer tren que passa (8:50) i que ens deixarà a Ribes. Però de moment tot comença malament un a perdut les claus del cotxe i de casa seva. Baixem a Ribes i dos mig adormits no baixant i segueixen cap en direcció a Puigcerdà. La cosa dons comença prou be. Com el temps tenim el que tenim, optem per continuar i els que han continuat en tren tornin a afegir-se al grup en algun moment.
Be la primera pujada al coll de Meianell son 20km constants, però d’aquells que no embafen, de anar fent, a sobre l’airet és fresquet i amb força ombra la primera meitat, no cal dir que la pista esta totalment ben marcada i sense molts pedrots. La nota de color va ser que a prop de arribar al coll i al costat de una font i una petita cascadeta, trobem una taula parada i una colla de veterans empordanesos de mes de una batalla, fen un no sabem ben be si un esmorzar un dinar o que, la qüestió que tenien la taula ben parada, en un bon estoc de licors, tan si com no allà ens varen fer seurà i vinga forces gots de cava ben frescot amb uns bons xuixos de crema, genial!!! I allà que ens hi vàrem estar força estona, entre riures i conyes.
Tornem a pujar a les bicis, mes de tort que de dret, sort que som a dalt, ara anirem en pla tot rodejant el Cerverís, Puig Rodonell i el Balandrau i ben a prop del Castell dels Moros, baixada a tot drap cap a Tregura i carretera de Setcases. Prenem la carretera cap al poble de Setcases, i això fa passar factura a la penya, la calor, el cansament en fi, fem el vermut en una ombra de una terrassa i és decideix tirar cap a Camprodon, deixant de fer la Collada Verda. Per el mòbil ens diuen els companys que falten, els del tren, que ja estan baixant cap a Camprodon. Per anar a Camprodon seguim la Ruta del Ter (tot per carretera).
Camprodon, paradeta per explicar anècdotes i fer un petit moviment de boca en fer uns bocates i birres.
La baixada cap a Ripoll la fem per el magnífic traçat de la ruta Pirinexus i la del Ter això com el camí de Sant Jaume, fins Sant Joan de les Abadesses que  prenem la ruta del Ferro i del  Carbó, val a dir que tot el recorregut de Camprodon a Ripoll ens va agradar i sorprendrà molt.
Be una sortida de moltes sensacions, 77 km i 1400 de desnivell, si agüéssim continuat la cosa hauriem hagut de afegir  36 km, dels quals 12Km de pujada mes 700 de desnivell i la cosa hagués quedat  en 113km i en 2100km. Però be la travessa  esta pendent  en enllaçar-ho tot des de el començament el Refugi del  Corral Blanc, és un repta que ens queda guardat per una propera sortida.

Aquest cop vàrem ser:  Llovet, Juanca, Benet, Antoni, Salme i jo.