divendres, 4 de gener del 2019

Acabem l’any amb poca neu

Aquest anticicló fa molt de temps que dura i les condicions per fer esquí de muntanya son molt complexes per fer algun que altre itinerari, si deixem de banda el ja clàssic fer Tosses d’Alp a la Masella i entrenar una mica per fer desnivells, cosa també complicada per la gentada que hi trobem aquests dies i la poca neu que hi ha en les pistes, opcions per poder fer algú en condicions en el Pirineu Oriental son poques. Sempre però podem anar a llocs a on encara podem salvar amb cara i ulls la situació.

TRAVESSA EL TARTER – PAS DE LA CASA (Roc Blanc)

Aquesta travessa ja la tenim com una clàssica en situacions complicades doncs podem fer tot el recorregut per pistes, en bones condicions el recorregut és mes auster doncs podrem fer la ruta fora del sector de l’estacions, no és el cas però d’aquest any.
Per fer la ruta deixarem els cotxes al Pas de la Casa i agafarem l’autobús de línia que va cap Andorra la Vella, i tindrem que baixar al Tarter. Aquí començarà la ruta direcció  cap a la Portella i Tossa de la Llosada ( en cas de neu en tot el recorregut farem servir l’itinerari d’esquí de muntanya del Camí Obac), seguirem cap el coll de Solanelles i collada d’Enrador, seguirem cap el Cubil i ja baixada cap a Grau Roig, d’aquí ja farem la ultimíssima pujada cap el Pic Blanc 2723m (en aquest sector en cas de tenir neu podem fer sevir la ruta d’esquí de muntanya del Circ d’Envalira). La ultima baixada la farem cap el Pas de la Casa.

Una bona travessa de uns 2000 de desnivell i uns 23Km aproximadament.

PIC DE LA MINA ( Porte Puymorens)

Tot el sector fronterer de l’Ariege amb Andorra, esta fatal, sols trobem un oasis de neu a l’estació d’esquí de Porte Puymorens. Ho anirem a provar.
Començarem a l’aparcament de l’estació inter- mitja, doncs és on comença la neu. La pujada la anem fent per fora pista fins situar-nos al plató final i el coll, vaja la ruta classiquíssima del cim, traiem esquí i posem grampons fins el cim.
La baixada que en un principi preveiem xunga, encara la cosa és comporta prou be. Un cop arribats al últim remuntador, pistes i avall.

En resum, la cosa esta fatal i aquests últims dies amb el vent i el fred, encara compliquen més la cosa, a mes el sol no escalfa prou per transformar la neu, la qual cosa deixa un mantell molt endurit i encrostat.

Be, a veurà si els Reis ens porten canvis a la vista.

Els últims pronòstics del temps, donen per el dia 10 un moviment de l’anticicló que donaria una entrada d’aire mes fred i algunes nevades, però això duraria pocs dies doncs tornaria de neu entrar l’anticicló.