diumenge, 17 de febrer del 2019

Un Tour per el Petit Peric

A la foto falta l’Albert que ja s’havia anat

Aquesta setmana teníem sortida del calendari del GMA (Grup de Muntanya d’Argentona) i ens trobem tota la colla el divendres al vespre al Alberg de Llívia, Anna Maria Janer, parcer molt i molt recomanable, després de un molt bon sopar anem a fer unes ratafies per el poble i de pas concretar la sortida de l’endemà.
Sortim cap els Angles no abans passar a recollir al Albert que el trobem a Llívia. I res comencem a sortir de quasi el poble i enfilem tota la colleta cap el Mont Llaret, per baixar cap al refugi de la Balmeta, aquí farem dos grups uns aniran direcció cap a les Builloses per enfilar de nou i els altres direcció al Petit Peric, cal dir que de nou tenim entre nosaltres el amic i company Salme que torna amb la colla després del seu accident.
El dia és calorós, però fa airet que ajuda a no passar tanta calor, la veritat que sembla primavera en vers de hivern. La neu en general esta crosta-crostó, menys en els vessants suds que el sol ja hi toca de fa estona, cal dir però que la pala del Peric, no la vàrem trobar cremeta com ens esperàvem , però al menys no crosta. Retornem cap a la Balmeta i remuntem cap el Mont Llaret de nou i guiats per l’Albert, bon coneixedor de les pistes encarrilem la ultima baixada del dia.
A baix l’aparcament ens retrobem tots i ens acomiadem doncs uns tornen cap a casa i d’altres és quedant per la Cerdanya.
Resumides comptes una bona sortida i ara que hi acabat de palar la neu per posar la furgo en un lloc decent i el sol va caient d’arrere les muntanyes, entrem a dins la furgo per escriurà la crònica i preparar un bon sopar que avui ens ho hem ben merescut, 1600 metres i 24km, a si i posar “ Icat “ per sentir  punxar la selecció de Miki Puig  de bona musica i a dormir que demà i tornem.
Pd.- Per els amants del bar de l’estació de la Molina  (els bocates de botifarra) s’han jubilat...

Hem sigut a la sortida: Salme, Lu Marzo, J.j Padnon, Presi, el Noi del Montseny,Txubi, Angi, Albert i jo.

“Amb passos cansats,
varen creuar la muntanya,
la neu sobra genolls,
en un llarg silenci en mig de la nit.
Però ara és hora de tornar,
Som els nets i els besnéts ,