diumenge, 30 de juny del 2019

Volta al Montseny en BTT ( Btt heat)

L’any passat vàrem començar a seguir un tram de la ruta de La Tourdera, de Blanes fins a St.Celoni i desprès vàrem seguir per la Via Augusta fins Llinars i d’aquí cap a Mataró. Aquest any farem un altre tros, el del Montseny, fent tota la volta.
Vàrem estar dubtant una mica si posposar la sortida doncs tenim uns dies de onada de calor, amb valors superior als 40 graus, això fa que fins l’últim moment ens ho rumiem una mica.
Doncs res sortirem ben d’hora i provarem a veurà si els cossos aguanten la xafogor, el que si que farem serà variar una mica el traçat de la ruta original de La Tourdera i la emmotllarem a les circumstancies climatològiques que tenim al davant.
Doncs be, sortim de St. Esteve de Palautordera encara amb una mica de frescor i anirem cap a l’ermita de St. Magdalena, la calor ja comença a fer-se notar. Un cop aquí anirem a buscar la carretera de la Costa, que la seguirem un parell de kilòmetres, aquí si que hi ha molta penya de bici de carretera.
En un moment donat deixem la carretera i seguim amunt tot deixant per sota el poble del Montseny, anirem per sota la vessant del Turó del l’Home i  per sota nostra tenim la Tordera, la pista és fa força be sense gaires sotragades, a mes anem al vessant a on no hi toca el sol, cosa que facilita les coses. Passem per la Font de la Gallina que esta seca, ara anirem per sota les Agudes , continuem seguint la pista, fins que s’acaba, aquí tenim un petit tram que tenim que empenya les bicis per un corriol, fins que trobem de nou un altre pista, que per entre fagedes i castanyers ens portarà a St. Marçal.
Han sigut 20 kilòmetres de pujada, molt llevadores i sense gaire calor, que ja és un gran que, això comporta que fem un petit mos avanç de de començar la baixada. Anem seguint per entre bosc que ens protegeix en aquestes hores del sol, ara anem voltejant les Agudes per l’altra vessant, en un moment donat ens trobem la impressionant fonts dels quatre ratjos de la Matanegra, quina delícia !!, no ens mouríem d’aquí, ens mullem ,bevem, carreguem d’aigua els dipòsits, i seguim a buscar la pista que be d’Arbúcies i que la seguirem en pujada fins Coll de Te, corriolet guapo per anar a buscar la pista que ens portarà cap a Riells, ara si que la cosa pica de veritat, fa una calor que asfixia, sort que estem de baixada. En un moment donat ens trobem al davant el tot terreny dels forestals de la Diputació que ens diuen que la pista l’han tallat de baix i que podem seguir perquè venim de dalt, però que no podem agafar cap mes altre pista sota multa de 300 euros, en fi, seguim baixant i donem gracies a que no estem pujant, doncs no crec que poguéssim aguantar aquesta xafogor. Ja som a la riera de baix, arribem a Riells, a Sant Marti, ja veiem la pista per la que teníem que anar fins a Gualba tancada, a la caseta del parc ens comenten el que ja sabem, doncs res, carretera i cap a Breda, passem per Breda i la gent quant ens veuen queden una mica estorats, la veritat és que estaríem millor fent una birreta. El camí ja el coneixem de la Ruta al Canigó, anem seguint fins el creuament de Viabrea, a on anem a buscar el GR, creuem la carretera i ara si seguim la ruta de La Tourdera per el seu marge, ara ens queden 8 kilòmetres fins St. Celoni, però fa tanta xitxarra que a qualsevol ombra ens parem, això és un infern!!!. Arribem a St. Celoni que les bicis treuen foc, ens parem a un paki a comprar aigua fresqueta, que barregem amb la que portem per que no ens agafi algú. Deixem la ruta de La Tourdera i prenem el carril bici de Palau fins de nou a St. Esteve. Arribem a les 2 del mig dia, hem passat molta calor els d’arres kilòmetres però val a dir que la ruta plantejada per el company J.j Padnon, ha estat del tot encertada, doncs els 20km, de pujada els hem pogut gaudir i xalar sense calor.
Ruta del tot recomanable, per fer tot l’any, inclòs la pujada fins a St. Marçal millor que la ruta proposada per La Tourdera.

60km en total i uns 1300 de desnivell, temperatura ambiental de 27 a 44 graus.
Fórem : Regi, Salme (felicitats per la merescuda jubilació), J.j Padnon guia espiritual de la sortida i jo mateix i un DEP al meu Gps he ha mort en la baixada de Riells, descansi en pau.

Aquest és el track original, com he explicat nosaltres no vàrem poder fer de Riells a Gualba.

1. Ostis Xavi, no ens hem vist d'un pel.
    Jo també he estat aprop de Sant Marçal, pel cåmping les illes.
    Però amb la flaca.
    A les 11 a casa i a la dutxa, com déu mana.