dimecres, 8 de desembre del 2021

Arrecerats del Torb

"El dia de vent, posa't arrecerat i estaràs calent"

"Pel desembre el fred i el vent fant tremolar el més valent"

"Vent que es queda a sopar, s'alçarà per esmorzar".

Déu-n'hi-do el començament de temporada!, neu i més neu, això si acompanyada de fortes ventades que fan que els boscos i els torrents estiguin ben ufanosos, però carenes i cims ben pelats, com és l'escenari que tenim ara per ara a la Cerdanya.

Ens trobem una petita colla del Sorreig amb bones ganes de fer coses, però renoi el vent bufa vent fort a alçades i cotes mitges, optem doncs per buscar itinerari protegit i anar a buscar el "pow-pow", que en definitiva és el que hem vingut a buscar.

De moment ja veiem que la pista Olímpica esta tancada perquè la connexió en Masella no funciona, doncs ja està, el nostre primer objectiu. Anirem a buscar  l'itinerari de la Tosa que va per al bosc cobert de neu i anem a buscar la pista Olímpica per fer-hi una bona trinxada. Un èxitas!!, decidim tornar-hi, tornem a pujar però aquest cop abans de pujar per on havíem fet abans, prenem un desviament per creuar un rierol per un pontet de fusta, seguirem per bosc per tornar a trobar la pista que havíem pujat abans, però la deixem a l'esquerra per seguir pujant per dins de bosc per un bonic corriol. Un cop aconseguim les pistes de Masella, anem  a buscar un "secretiu" de pow que està situat per sota el turó de l'antena. Segona baixada i bona xalada per neu pow. Posem pells per remuntar cap a l'encreuament de les 2 Estacions ( que està tancat) i de nou i per segona baixada per l'Olímpica, que està una mica més trillada.

Tornem a ser a baix  a la Volta de la Muntanya Sagrada, posem  de nou pells, al davant tenim una petita pista, un pel més avall com a referència una cabana d'indis, pugem per la pista, al costa de les pilones del telecadira i a uns pocs metres entrem a un corriol que per dins d'un bonic bosc ens portarà a una constant i dura pujada cap al Cap de Comella. Quin bosc més bonic i curull de neu, sentim el vent, però nosaltres ni el notem. Ja som a mitja tarda, per avui sembla que hem complert les expectatives, pells fora i cap avall per pistes fent l'última de la tarda.

De vegades sols fer uns bons puges i baixes per anar a buscar raconets de bona neu, ja t'omplen com anar a fer desnivell o cims, a més si la meteo no acompanya inclús ve de gust. I amb tanta ximpleria de pujar i baixar quasi ens han sortit 1300 metres de desnivell, no està malament per un dia com el d'avui.

Ens acomiadem dels col·legues i nosaltres anem a parar la furgo que la tarda va caient, quin bon regust avui, de fons sona música de "Ye Vagabons", la tarda va caient i fot un vent que pela.

Eladi

J.J Padnon

Lo Presi, el noi de Milany

La situació al cantó Cereta, la cosa està molt i molt ventada, potser una bona opció és per al cantó de Cambres d'Asse que hi tenim més bosc. El coll de Pimores a hores d'ara resta tancat, la Vall dels Garcia, encara que al començament està ventat, després es veu força neu. La Mina pelada, però el cantó de l'Arieja, Tosse Pedrouses, Nerassol, Roc Meler, sembla que el vent no ha fet tant de mal, però s'haurà d'esperar més bones condicions perquè les pales deuen estar força carregades per l'efecte del vent.