diumenge, 7 de setembre del 2014

El descens d'Angostrina

Al costat del petit poblet de Targasona a la Cerdanya i trobem una zona de blocs granítics, el Caos de Targasona, lloc emblemàtic per els escaladors de tot Europa http://www.barrabes.com/actualidad/reportajes/2-9139/caos-targassonne-bloque-pirenaico.html . Entre el Caos i el poblet i trobem un petit càmping http://www.lagriole.com/index.php/es/ que és una delícia és per això que moltes vegades i anem a fer estada.
Havia quedat amb els companys Salme i Llovet, per anar a fer un tomb en bici de muntanya, itinerari curt doncs avui tenia que ser aviat a lloc.
Sortim del càmping en direcció el poble i a la rotonda que trobem abans girem a l’esquerra, per una pista asfaltada en direcció a Mas de Villalta i l’ermita de St.Viçens, un tros mes amunt ens trobem la carretera que va a la central solar Thémis, aquí passem una tanca i per un camí una mica difús anem a buscar la pista de la Vall d’Angostrina, la pista segueix una tubària d’aigua i és força planera  que anem seguin fins quasi al final que girarem a l’esquerra per un altre pista que baixa força dreta i amb pedres fins trobar el riu. Si haguéssim seguit per on veníem, per baixar al riu és per corriol i de carretejar bici.
Creuem el riu per un pont de fusta força atrotinat i ens trobem amb la pista que surt del poble d’Angostrina, seguim amunt en pujada fins  a la petita ermita romànica de Sant Martí d’Envalls.
Seguim la pista en pujada fins trobar al cap d’una estona una corba molt tancada si la seguíssim aniríem cap a la Jaça del Capellans als peus dels pics del Collroig(2800m).
Nosaltres anem  al que veníem buscar la trialera de la carena de la Serra que va petar a les Escaldes, entre Dorres i Angostrina. Aquesta baixada ja l’ha havíem tastat en un altre ocasió, però i havien  trossos molt exigents que és tenia que posar peu a terra, ara anàvem a solucionar el problema buscant un corriol paral·lel.
El començament de la baixada és molt evident en marques grogues  que anem seguint, però tenim que estar atens doncs en uns prats deixem el corriol principal i anem per el prat a buscar un altre corriol, que evitarà els passos mes compromesos...ho vàrem encertar!!, al cap de poca estona de baixada retornem al corriol que havíem deixat, ara si que l’anem seguint fins trobar una pista, que ja ens portar a les quatre cases de les Escaldes., d’aquí entrem al poble d’Angostrina i seguim la carretera fins una corba a on  prenem un trencall a la dreta, baixada curta cap a Cereja, deixem pista asfaltada i prenem pista de terra que comença a pujar tot decidida de retorna al Càmping.
Una bona baixada Ceretana i una curta ruta de matinal en BTT.