diumenge, 6 de març del 2022

Circular a la Cova de les Encantades

Avui donen pluja i fins a  l'últim moment no hem decidit anar a estirar les cames i el nostre Presi ens ha convidat a fer una ruta circular per al terme de Cabrera i ho farem una mica ràpids perquè diu el J.J Padnon, el nostre home del temps del grup, que abans de les 11 del matí plourà (be al final va ploure a la tarda-nit).
Sortim de Mataró i ja encarrilem pujada forta cap a la Torre de l'Ametller i Bosc del Gitano. Continuem en forta pujada i tot del dret cap el Turó dels Oriols, a on la cosa es tranquil·litza una mica.
Arribem per sota el Castell de Burriac i anem a buscar el trencat corriol dels Ui.Ui,Uis. Seguim tot veien el Montseny tot tapadot i fem l'última pujada, per ara, per sota el Turó dels Cirers, baixada cap a les Banyadores i Creu de l'Avellà. Estem per sobre de Cabrils, resseguint la carena, cap al Turó de l'Infern i tot seguit al bonic i extraordinari mirador de Montcabrer.
Busquem el corriol de forta baixada i de mal fer, ja que patina el sauló que dona gust, per anar a buscar la Cova de les Encantades o de les Bones Dones. Diuen que els ibers ja la utilitzaven com a lloc de culta, ara potser la utilitzen per anar a fumar i fer botellots, quina llastima!!!, que la gent sigui tan porca, tant de bo que algun follet entremaliat si en veritat i existís dins la cova, els i cremes la cigala.
Aquesta zona fa anys es va cremar i tot el terreny és ple de garrigues i pedres soltes, el corriol baixa tot decidit, devien estar molt forts els ibers per enfilar per aquestes contrades, també el "julais" que van a fer festotes a la cova, potser son els efectes al·lucinògens que els hi donen forces.
Res trobem la pista que ens porta a creuar Cabrera per així retornar en uns quants puges i baixes cap al lloc on hem sortit.
No ha plogut, al final inclòs a sortit el sol i ha fet caloreta, molt bé Presi per la rutilla.