diumenge, 15 de setembre del 2024

Ruta BTT "Les 3 Viles" variant de Mataró

Avui ens trobem una colleta per anar a fer la ruta de “Les 3 Viles”, des de Mataró.

El Consorci de Promoció Turística de la Costa del Maresme, amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona i la Generalitat, https://www.turismemaresme.cat/ca/, han publicat uns planells de rutes per al Maresme, tant de BTT, bicicleta de carretera i per caminar. Nosaltres avui anirem a fer la ruta núm. 9 “Les 3 Viles” però des de Mataró, a més de la ruta original també farem petites variants.

Des d'abans de vacances, alguns feia temps que no ens veiem i els primers kilòmetres, tot planejant per les Cinc Sénies i vora el mar des de Llavaneres a Caldes d'Estrac, ens anirem posant al dia de tot el passat aquestes vacances, ja que un cop a Caldes la pujada que ens espera fins al Turó de l'Oriola serà un bon suplici.

Tot sortint de Caldes d'Estrac i per agafar el camí cap al Remei, caldrà fer una bona pujada de zigues-zagues que ja fa treure els xiulets. Un cop direcció el Remei la pujada no és tan forta, poc abans de l'ermita fem una baixadeta per anar a buscar la Riera de Torrentbò, serà l'últim refrigeri, ja que al cap de poc comencem la nova pujada cap a Sta. Cecília de Torrentbò on ja comencem a flairar l'olor de brasa del restaurant. Una petita baixadeta per carretera, per fer un glop d'aigua i ara si senyors i senyores, tenim al davant una de les pujades més dures de la contrada que ens portarà amb penes i treballs a dalt del Turó de l'Oriola.

Ens recuperem una mica i una miqueta de baixada cap als Rocs de Magí i ara si, bé el tros més difícil de la jornada que serà de baixada, a on els nostres experts provaran sort, els altres arrossegant bici. Continuem baixant ara ja més tranquil·les cap a Onze Pins i anar a buscar la pujada que ens portarà al Coll Pallarès.

Ara ja per terreny local, seguirem cap al Coll de Lorita, Coll de Can Xerrac, Sant Martí de Mata, Mirador de Mataró i aquí agafarem el nou corriol "El de la Diada"

amb la seva corba tan especial: "Nocilleitor", els bikers un cop acabat el corriolet varen fer una menció oficial d'agraïment a Pomoco Brillapoco.

I res cap a fer unes birretes amb l'amic Salme que ja ens està esperant.

Bona sortida, una mica forteta de 34 km i 800 metres de desnivell, això si sempre amb el blau del mar de fons que fa que pedalar per aquestes contrades sigui tant i tan bonic, sempre Maresme Tropical als nostres cors!!!!