dilluns, 26 d’agost del 2013

EL PETIT CANADA CATALÀ

De vegades costa una mica començar a escriure

la plana Ceretana

Els Tonis al fons el Cambradase

Montluís

el petit Canada Català

Una ruta per la Cerdanya i si és en mans de un guia com en Toni Llovet, és sinònim de grans troballes, corriols, baixades...en fi èxit segur.
El dissabte que varem muntar el campament base, al magnífic càmping de la Griolle a Targasona, estàvem quasi sols la pluja queia abundant i les muntanyes començaven a rebre les primeres volves de neu, vaja un fred que pelava.
A la nit a casa d’en Llovet desprès d’un bon sopar ens ensenya la ruta preparada una circular per la Cerdanya i el Capcir, el que diuen per allà: “ Le petit Canada catalan”, sols calia que fes una mica de sol.
I si , al mati desprès de unes primeres boires s’aixeca el sol, ja havíem quedat una mica mes tard per no agafar tot el fred de la matinada.
Els dos Tonius puntuals amb passen a buscar per el càmping i ens dirigim amb el cotxe cap a Llo a on el deixarem. Seguirem ja en bicis en direcció cap a Eina per carretera i en pujada per anar escalfant cames, abans d’arribar al poble ja comencem la descoberta de corriols i trial-leres en direcció cap a Sant Pere dels Forcats, sempre amb la mirada del Cambradase a la nostre dreta, no arribem al poble si no que anem a buscar un GR súper potent que surt de Planes en direcció a la Cabanassa i d’aquí a la fortificació de Montlluís, la rodegem per un corriol fins situar-nos a dalt de tot, a partir d’aquí anirem a buscar el rierol del Tet fins endinsar-nos a dins dels boscos canadencs per uns corriols meravellosos, el riu sempre el tindrem a la dreta, estem situats al pla de Barres, d’aquí sempre per corriols cap a Superbolquera i camí del Calvari cap a FontRomeu i potent baixada cap a Èguet fins la carretera cap a Targasona i el càmping, jo m’acomiado aquí ,però ells encara els i queda una bona baixada per el camí que va cap a Llívia i per camins inundats d’aigua cap a Caldegas.
Una bona sortida que passa per un llocs molt encisadors, i sempre per corriols, de vegades una mica tècnics i que cal prestar atenció , més si acabava de ploure.