dimarts, 20 d’agost del 2013

Pic del Estany Mort i Mil Menut (AND)

Desprès d’uns dies de tour de cicloturisme per França i tot tornant cap a casa ens decidim entrar cap Andorra a fer una mica de cames que no sigui tot pedalar. Optem per anar cap a la Vall de Ransol, tantes vegades traçada amb els esquís de muntanya.
Deixem la furgoneta al final de la vall, a on tantes vegades i hem fet nit i preparem tota la parafernàlia per sopar i dormir.
 A tardat que la gent toques el dos i deixes tota la contrada per nosaltres, fem un bon sopar i anem mirant com surt la lluna plena entre les muntanyes, la frescor és fa notar i decidim entrar a la furgo, però tenim companyia, la policia Andorrana de la Parròquia de Canillo, amb un pergamí que ens fa saber que en tot el territori de Canillo, no és pot ni acampar, ni pernoctar en res (100€ de multa), ostres ara que anàvem a posar-nos el pijama!!!, l’hi preguntem al bon xicot que ens suggereixi un altre lloc però la seva resposta és qualsevol lloc menys Canillo, ostres!! Ara que ja estàvem mig endormiscats, de nou en marxa amb la furgo en direcció Envalira, que és un altre Parròquia i anem cap el aparcament superior de Grau Roig, l’aparcament és immens i en ell i trobem una gran quantitat de furgonetes, autocaravanes..... en fi passarem la nit a qui i dema tornarem a lloc.
Comencem de nou allà on ho havíem deixat i preparem l’esmorzar  per tot seguit començar a caminar, aquest cop estrenant les Salomon, a veure com és comporten? Anem direcció el refugi de la Cabana de Jan, deixo a l’Angi i tiro amunt cap el Pic del Estany Mort i tot crestejant cap el Mil Menut, per tornar
 ressegueixo la cresta i en un moment donat tiro per el dret fins el refugi i el cotxe. Això si desprès de dinar fem una bona recol·lecció de nabius per fer melmelada.