dilluns, 24 de febrer del 2014

serra de l'Artiga

al fons el Montseny

Jose a la pala sud de la Tossa dels Lladres

Regina preparant la baixada al fons la Serra de la Vaquerissa i Coma de Fontseca

neu humida

Núria

Jose,jo,Regina i Presi

Lius

L’aparcament de l’estació de Puigmal 2000 esta a tope, però no de gent a fer pistes doncs aquestes estan tancades aquest any, de moment. El dia és presenta calorós i per fi amb molt de sol i sense vent, per el que hem pensat fer una petita travessa per la zona, defugint una mica de la clàssica pujada al Puigmal per el lloc de sempre.
Anem al edificis de l’estació per anar a buscar  la pista que ens queda a ma esquerra i que primerament puja suaument, fins que de cop i volta la cosa s’enxarina una mica mes, un cop superada aquesta rampa i la pista gira a la dreta agafem per dins el bosc amb una bona tofa de neu pols i anem pujant però sempre en direcció esquerra , la pujada és força agradable entre els pins i el silenci que envolta. Una estona mes amunt els pins van deixant pas a les clarianes, ens trobem a dalt la Serra de l’Artiga, seguim per el llom separant-nos de les pistes buides d’esquiadors, tot passant per el Pic de Duradeu(2539m)  a prop ja ens queda el Tossa del Pas dels Lladres o Pic d’Err (2665m). En aquest punt teníem previst fer varies coses, però en Lius diu que ja en te prou i recula, en aquest moments se’ns obren els ulls i l’hi diem si ens pot venir a buscar a Ribes de Freser amb el cotxe d’en Jose, el xavalot accepta, molt gran en Lius!!!, traiem pells i ens anem acomiadant d’aquest xaval.
Tirem avall per la potent pala que baixa en cara Sud, vers la Coma de la Fontseca, la neu sembla de finals de temporada i de color groc, anem baixant fins a un punt que tornem a posar pells i res a pujar de nou per el Serrat del Pél, la calor ens fa suar i de valent, arribem a la carena i al coll de les Clotxes, seguim carenant per anar a trobar l’últim tram de la via normal, tota plena de gent, del Puigmal.
Ara ens queda la ultima baixada a Núria, anem a buscar les pales de sota la collada d’Err per trobar la neu pols fins el pluviòmetre, d’aquí la cosa ja és mes humidota. Seguim en suau baixada per entrar dins el clàssic embut, feia molt anys que no i passàvem. I res en un tres i no res ja estem dalt del cremallera i en poc mes ja som a Ribes i amb en Lius que ens espera a peu de sortida.

Sortida realitzada per Jose,Regi, Presi i jo i és clar en Lius sense la seva col·laboració no s’hagués pogut portar a terme. Desnivell 1400m.