dimarts, 1 de maig del 2018

Pic de Creussans o be "pow" de primavera

El diumenge va tornar així de sobte l’hivern i la neu i el dilluns és va despertar el dia una mica ennuvolat  però sabíem que de mica en mica la cosa s' aniria obrint  i com que estem a Andorra, que millor que anar a “ArcalasKa” com diuen els de NWPD (No Working on Powder Days) i si senyor la cosa esta Inmaculada de nou el “pow”i a principis quasi de maig!!. L’últim dia de l’estació (aquest any però no és gratis), però molta gent preparada per fer skimo per la zona, son les 9 del mati i els mes matiners ja han començat a fer feines de “petar” pales...brrrr quina ràbia!!! Comencem a pujar tota una colla de penya per la pista Megaverda, fa fred i el dia és va obrint, arribem a la “Coma”, un grupet de 8 noies van cap a la portella d'Angonella que en aquell moment ja veiem alguns que baixant deixant unes bones traçades, l’Angi anirà cap a Les Portelles seguint la pista i jo començo a traçar cap el coll de Creussans, començant amb una grupeta de tres nois i dues noies que van a peu, mes al darrera és va ajuntant una altre noia, a mesura que obro traça ja començo a flairar una bona baixada
El dia és espectacular, deixo enrere la colla i segueixo pujant mes decididament amb l’Aina una noia que venia sola. Arribem a dalt del coll i tirem cap el cim de Creussans,  traiem pells i cap avall a traçar girs. Els nois que venien van cap el Pereguils i molt mes avall trobem les noies que pujant a peu, quina pallissa!!. Arribo a la Coma i jo tiro cap a les Portelles a fer la segona pujada. Un cop a dalt amb l’Angi farem la baixada per l’estació.
Resum doncs de la zona, molt bona neu tan per fer el Pic d’Arcalis, com el Cataperdis i en general per tot el sector, el que si que cal destacar, que hi ha llocs sobre tot en pales cimeres i colls que hi podem trobar una neu marro que és veu fàcilment i que esta totalment endurida, això passa amb molt cims del sector com el Pereguils, Tristaina i Fontblanca. La neu en cares sud comença als dos mil metres, però en alçada encara ni ha molta per tot
Andorra.

Nota: un cop al coll l’indicador marca tot mirant al nord a la dreta el Creussans o Pereguils i a l’esquerra el Pic de Cabeyrou, al planell de l’Alpina aquest últim serià el de Creussans.

d'esquerra a dreta: Pic d'Arcalis, Portella d'Angonella, Cataperdis, Port de Rat i Cap de la Costa Gran

La Pica al Fons

de esquerra a dreta: Pic del Cabanyo i Creusans des de el Port de Creussans

L'Aina arribant al cim de Creussans, al fons a l'esquerra el Pic del Estany Forcat i el Pic de Tristaina

l'Angi mirant el Pic de les Fangasses, la Fontblanca i coll i pic de Besalì, a la foto no podem apreciar les taques marrons