dissabte, 10 de juny del 2023

El Matagalls per els seus Castellets

Com ha canviat la fesomia del Montseny, tot verd, flors de tots colors i aigua a les seves fonts que feia temps que no veiem, quina delícia de tots els sentits! Per això avui aprofitarem a fer una matinal i mai millor dit, ja que a partir del migdia sembla que el temps, segons diuen es complicarà.

Doncs i que farem avui que som força colla?, doncs els Castellets del Matagalls, i mira que hi hem pujat vegades, en totes les estacions, en bici, amb esquís, i per un munt de camins, però per aquí mai.

La sortida la fem de Collformic agafant la pista que va cap a Sant Segimon, on la penya aprofita per fer-la petar. Travessem el Torrent de les Estelles, a prop del que per alguns es coneix com el "terreny del Presi"i d'aquí poc, ja enfilem per el corriol cap a Coll Saprunera, d'aquí a mà esquerra surt un dels trams més bonics del recorregut, el Camí dels Salaverds, corriol poc fressat entre una bonica fageda, es nota que per aquí, quasi no hi passa ningú. Creuem el bonic torrent de la Font de Matagalls i anem ja en direcció poc fresada fins al Coll d'Ordials, ara tocarà fer baixada també per corriol bastant dretot, per al Sot de les Cordes, fins a arribar a un punt que en diuen de la Guaitadora ( aquí cal mirar bé el track i no tirar avall).

Ara començarem a pujar, no hi ha camí, però ja veiem les primeres pedres dels castellets. Sempre seguirem per al bell mig del roquissar, sí que podríem anar per al cantó, facilitant la marxa, però carai hem vingut aquí per grimpar una mica, i   cadascú s'ho complica de la seva manera.

La veritat és que és divertit i no es fa tan feixuc, bones vistes arreu, però al sostre tenim unes nuvolades negres que ens indiquen que el "palom" està aquí a tocar. Arribem al Turó Gros del Pujol i ja directes cap al Matagalls. La resta ja coneguda per tothom.

A la baixada trobem uns xavalets d'algun “cau”, els hi preguntem on van i ens diuen acampar més amunt, els hi indiquem el cel i que donant tempestes, la canilla amb els motxillots estan un pèl rebentats, segurament per alguns l'experiència d'anar a la muntanya no serà gaire agradable i no hi tornaran. I pels monitors, segurament avui en dia tenim una informació del temps, que antigament no existia, fer segons que, amb xavalets és una mica arriscat.

Bonica ruta, on no trobareu a ningú de segur i una manera per descobrir el Matagalls com si no hi haguéssim pujat mai.

Respecte al camí dels Salaverds, el Noi del Montseny, gran coneixedor d'aquestes contrades del Montseny, tan sols ha pogut dir: "No hi he estat mai per aquest corriol, és preciós". Parcer si algú vols conèixer més el Montseny aquest noi el podreu anar seguint al Wikiloc com: Benet 7