dimecres, 2 d’abril del 2014

VAL D'ARAN ESQUÍ

Aquell diumenge teníem que pujar a la Val d’Aran per participar al Ral-li del CEC, d’esquí de muntanya, el cap de setmana però pintava malament una potent llevantada amb vent faria una mica la guitza, esperàvem però que la Val quedes una mica al marge de tot plegat, per això també aprofitaríem el dissabte per fer quelcom per la zona.
Un cop cap el migdia i entrats a la val d’Aran, veiem que el temps s’aguanta mes que al canto sud, truquem al col-legues que tenim per Beret i ens diuen que la neu és crosta i bufa bastant de vent, decidim provar sort cap un altre canto, mes al nord, a on veiem que s’imposa mes el sol i la veritat que com varem podem comprovar desprès la varem encertar de ple.
En dirigim doncs cap eth Portillon, el pas que dona a França i Bagneres de Luchon, sembla que el vent no bufa tant fort, deixem la furgo al coll mateix (1290m), sortim per la pista que ja és la una del migdia, al principi amb esquís a l’esquena, però a poc ja ens els podem posar, seguint la traça feta per raquetes i esquís, la pista en principi fa unes corbes, que si ja força neu podríem haver tallat , però no va ser el cas, ens tocava dons fer una bona marrada tot seguint la pista i passant per la Cabana dera Artiga d’Aubàs, lloc a on fa una gran volta per tornar enrere de nou i anar a buscar la cabana deth Bòsc, aquesta cau ben ve a la vertical de on hem deixat el cotxe, llàstima de que al bosc i hagués poca neu, ara si que tocava començar a pujar per entre uns suaus lloms fins el Còth de Baretja (1752m) i quina gran sorpresa!! Quines vistes mes espectaculars, al fons la vall de Luchon, al davant el Circ de Crabioules, Maupas,Boum....al darrera nostre la vall de Toran, la veritat no ens esperàvem aquella imatge a més sense núvols.
Ara sols ens queda la pujada a la pala del cim, 200 metres i ja hi som. Tuc d’Aubàs (2077m), mirador excepcional !! al cim el vent si que bufa, no ens ho pensem mes i comencem a gaudir del descens en neu primavera disfrutona fins les cabanes de Baretja a prop del coll, desprès seguim baixant cap la cabana deth Bòsc i per tallar una mica la pista seguim unes traces per un PR, supervivència pura, però ens fa mes curta la tornada, un cop trobem la pista encarrilem per les traces de pujada i cap avall. Un cop arribats a la furgo, ens espera l’Angi amb el dinar ja preparat. Bonica sortida per fer quant no és te massa temps,  això si no ens defraudarà pas.
I res diumenge la cursa, ara si amb malt temps i una mica de tot, núvols, boira, neu , el recorregut queda escorçat i sols arribarà fins el Parros, 4 pujades i 4 baixades, de les quals dues amb neu crosto infumable, llàstima!!, per el trajecte ens trobem a penya del Sorreig que ens va animant  arribem a la meta i comença a ploure, ens canviem i amb el paraigües anem a veure al Kiku i l’Angi que estan fen la Marxa Naut Aran, quina xopada!!!
Molta colla a fer de tot: pistes en Toni Llovets i l'Artur, fons l'Angi i en Kiku, esquí de muntanya, J.J Padnon, Lu Marzo, Artur , Regina i el guia Seves a la cursa Presi i jo mateig i l'equip mixt: Eladio,Jose i Benet .
pista del bosc

cabana deth cap deth Bòsc

primera pujada al coll

Presi i Benet

coll i cabanes de Baretja

que alt que és Benet

al fons vall de Lis i tota una colla de 3000mils

Presi

als fons la vall de Toran

sota el Parros dia de cursa

arribant a control de cim

Angi

Kiku i Angi amb la que queia

un amic

Angi,desprès del mal temps la calma