diumenge, 12 d’abril del 2015

Puigmal esquí

David Lius, grande!!

Encara que faci encara molta calor, ben a prop tenim neu suficient per poder encararà fer-hi unes bones traces. Aquest cop ens dirigim al ja clàssic Puigmal per Err. Des de fa dos anys que aquesta estació francesa que resta tancada i això dificulta que la gent que fa esquí de muntanya per la zona tingui que fer una traginada per la carretera de 3 km llargs, això si no hi ha neu per les pistes i puguis aprofitar, no és el cas d’aquesta vegada, és a dir que ens toca posar esquís a la motxilla fins trobar la neu a lloc a on trobem el riu, d’aquí un tros de pista fins Aiguaneix. El dia esta estrany tan fa sol com és torna tot tapat, la pujada normal al Puigmal, esta ben plena de gent per el que decidim variar la pujada i girem a la dreta en direcció a les pistes tot anant seguin una pista bastant planera fins situar-nos a la Jaça del Prat de la Tossa, aquí tenim una pujada directa a la Tossa de Pas dels Lladres (2665m)  aquesta tram primer en una petita canal i després passant a una forta rampa, la podrem abordar si la neu esta ben estabilitzada o que no estigui gelada, encara que nosaltres els últims metres la cosa estava  ben dureta i vàrem tenir que clavar be el cantells dels esquís. Un cop superades les diverses voltes maries ens situem a la carena i anirem fent cap el Coll de les Clotxes i el Clot de la Pastera, per fer els últims metres cap el Puigmal. Els núvols s’acosten per la vessant sud i deixen caure unes quantes volves de neu. Hora de començar a baixar, la neu esta prou be per l’hora que és, inclòs per la baixada directa que anirem a buscar la neu esta cremeta. Arribem de nou a la pista però aquest cop aprofitarem el marge esquerra que encara hi ha neu per poder anar tirant avall amb els esquís.

Bona sortida realitzada per el grup de Sorreig dels quals forem : Artur, Salme, Txubi, Regi, Benet, el Presi i David Lius i jo mateix.

als fons la collada d'Err

primera part de la pujada

ultims metres per la Tossa del pas dels Lladres

carena i el Puigmal al fons

Regi i Artur arriban al cim

La colla del Sorreig, Lius,Artur, el Presi,Txubi,Salme, jo, Regi i el noi del Montseny Benet