diumenge, 2 de febrer del 2020

Baixada del cim de la Mort del Escolà cap a la jaça del Tec,

Al fons el Costabona

Costabona

la pujada del mati marcada en verd

Aquestes ultimes i copioses nevades ens  han obert un ventall de possibilitats per descobrir , a mes a prop de casa.
Aquests cop anirem cap Espinavell, seguirem la pista que enllaça cap a Setcases, solament un kilòmetre doncs encara que anem en tot-terreny no podem continuar mes amunt. Seguirem ja amb esquís als peus al costat del Torrent de la Carassa, fins un revolt tancat i on la pista ja comença a enfilar-s’ha, nosaltres prenem un trencall a l’esquerra, que ens dura per una petita pista en pujada cap a la Cabana de la Sola d’en Nyoles,  a partir d’aquí enfilarem decidits per entre bosc i matollar, tot pel dret, tenint un torrent a la dreta, sempre a munt uns 200 metres de desnivell fins trobar la Collada Verda, hem fet una bona tallada de la pista. D’aquí anirem a la Collada Fonda seguint la pista en suau pendent que va cap a Setcases, nosaltres la deixarem al Clot de la Font de Fra Joan, on prenem una pista que ens portaria cap el Refugi Forestal Jaume Farré, però abans d’arribar prenem pujada per prats  ben colgats de neu cap a la Serra de la Balmeta fins arribar a la carena, aquí en un turonet ens trèiem les pells i bona baixada amb boníssima neu cap a la Jaça del Tec, fins trobar un torrent que anem seguint fins que s’escanya, aquí doncs posem pells i comencem la segona pujada cap al cim de la Mort de l’Escolà. Un cop dalt, tornem a treure pells i de nou un bon descens amb neu cremeta, per situar-nos a sota del Costabona, anirem pujant fins fer el cim. Molt bona neu de nou cremeta per la pala i després anar a buscar el llom ,cap a les Roques d’en Marcer i Collada Fonda i Verda, d’aquí anirem fent sempre trencat per camps per no seguir la pista fins arribar de nou a la corba on feia unes hores ens havíem desviat.

Gran circular, per terreny poc conegut, a on hi surten, 1900 metres de desnivell i 20km, bon dia, bona neu, espectaculars vistes i bona companyia : j.j Padnon , el Presi i jo. Totalment recomanable, però amb mes dies de calor encara és podrà arribar en cotxe mes amunt.( A J.j lhi sortien 1800 a mi quasi 2000)