diumenge, 12 de gener del 2014

LES ANGLES-PUIG DE PAM-LES ANGLES

Puig de Pam al fons

primera baixada al fons els Perics

paradeta a la cabana de la Balmete

quina penya

Cabana de Vallserra

retorn

ruta de baixada

Quines ganes a les 5 del mati i ja comencem a preparar les coses per sortir, avui a la sortida en serem bastants i serà una mica llarga per el que  tenim que matinar una mica.
Ens trobem tots a la Molina al petit bar per fer l’esmorzar i preparar la sortida.
Un cop omplert els estomacs i fet el cafè anem en direcció cap a Les Angles, el cotxe el deixem a baix de tot de l’aparcament a la pista de debutants, a partir d’aquí anirem cap el Pla de Mir i desprès seguint pistes i per dins de bosc cap el Mont Llaret (2376m), el temps és perfecta, sense núvols ni vent a mes amb una mica de caloreta, potser massa i tot per el temps que som. Seguim per el pla per buscar la baixada cap el refugi de la Balmeta, que al principi és un pel complicat per el bosc, si que tenim alguna referència per haber fet la pujada l’any passat, però aquest cop portem l’ajuda dels Gps d’en Salme, però poc el fem servir doncs trobem les banderoles de la cursa que és farà dema de la Traça Catalana que ens venent molt be per endevinar la baixada sense complicacions.
Al refugi de la Balmeta(2047m) fem un mos tot fen bronzo amb el solet que esta fent, però tenim que seguir doncs el temps sens tira a sobre, seguim e suau pujada per anar a buscar el llom que ens portarà dalt del cim de Pam, aquest els últims metres els tenim que fer a peu.
Ultimes hores de la tarda el sol comença a deixar els seus darrers ratxós i comencem la baixada, per les franques pales del cim, la neu esta al punt, una delícia, gir rere gir, solsament alguna parada per veure les traces fetes sobre la neu, deixem el torrent que havíem fet d’anterior cop que  havíem pujat per Formigueres  per la Jaça de Ganyades i seguim recta entrant en terreny de bosc, encara la neu esta força be, ens guiem per el Gps, entrem al que deuria haver estat un bosc i ara esta tot tallat, seguim avall tenim que buscar un pas directa entre un bosc tupit per arribar a l’estany de Vallserra, que ja el veiem a baix tot gelat, però aquest pas ens tenim que treure’ns els esquís, doncs i manca neu, supervivència!!. Arribem a l’estany i la Cabana da Vallserra i tornem a posar pells, seguim la planera pista fins creuar un pont, ara tocarà pujar per dins un tupit bocs,fins que al cap de uns 100 metres de desnivell, trobem uns plans que ens portaran a una pista per raquetes que ens portaran a la part quasi de baix de les pistes.
Traiem pells i ultima baixada, en les darreres llums del dia.
Una gran i bonica volta, sense complicacions i amb un bon descens, d’aquells que fan afició. Total 1300 de desnivell, 20Km i entre 6 i 7 hores de marxa.
Hem estat: Salme,Regina,J.J Padnon,Txubi,Eladio,Artur,Presi.Loli,Jose i jo.