dilluns, 22 de desembre del 2014

VOLTA PER EL SANTUARI DE BELLMUNT

Per una  cosa o un altre aquella setmana no havien sortit els plans com volíem, per això vàrem improvisar una mica, aquest cop sense bicis ni esquís ni planells de cap mena ni ruta preparada, però vet aquí  que vàrem fer una gran descoberta, sense voler.
Ens trobem al petit poblet de Vidra al Bisaura, comarca d’Osona i província de Girona, deixarem la furgoneta a la plaça del poble i primer de tot anirem a veure uns cartells informatius per mirar el que podem fer, un cop mes o menys decidida la cosa, seguim per un PR ( marques grogues i blanques) que ens portaran quasi a la sortida de Vidra.
Deixem el carrer i prenem una pista al costat de la casa de Can Cavaller, anem seguint per aquesta fins un indicador de camins, nosaltres prendrem el que diu Pont de Salguera i Moli del Salt, el camí de seguida és converteix en corriol en forta baixada que ens portarà al pont que travessa el riu, el creuem i anem seguint, tot escoltant la remor de la propera cascada, ja hi som !, estem al Moli del Salt i el seu bonic salt d’aigua.
Ara ens tocarà passar per unes passeres de roca, en condicions de que hagi plogut molt segurament no podríem passar i tindríem que recular , segons ens han dit que feia uns dies després de unes fortes pluges no s’hi passava. Ara el camí puja tot costerut, anem deixant el salt al fons fins trobar una pista que ens portaria de nou a Vidra, però nosaltres anem seguint cap en vall sempre seguint les marques de PR i en direcció Torelló, en un moment donat deixarem la pista per agafar un corriol que ens portarà al degollats de la Tosca, continuem baixant fins la casa de la Vall, un cop passada aquesta prenem una pista a la dreta, al davant  ja tenim el proper objectiu el Santuari de Bellmunt, ara sempre tocarà anar cap amunt que ja hem baixat prou,  en aquest tros el camí no esta senyalitzat  , deixarem una pista a la dreta i cap amunt! sembla que el Santuari sempre estigui  igual de lluny, la pista és va fent mes bruta de vegetació, no tenim pèrdua , cal seguir pujant, però tenim que anar en compte, doncs com per fi ja sembla que estiguem a tocar i el camí passa per una gran fageda tot planejant tindrem que mirar a la nostra esquerra un corriol que puja, sovint traçat per motos, si ens el passem podrem comprovar que la pista mora sota mateix del Santuari, sense possibilitats de seguir.
Pugem per el corriol que puja tot decidit, si és la tardor com el nostre cas el camí queda amagat per les fulles, un cop dalt la carena trobem el PR que ve de Torelló. Ja i som, ultimes rampes i ja estem al Santuari de Bellmunt (1246m), les vistes des de aquí dalt son perfectes al  als quatre punts cardinals part això en diuen el mirador de Catalunya. A mes de les vistes i del Santuari i tenim un bar, restaurant, hostatgeria i refugi, que voleu mes en aquest petit tros de muntanya!!. Un cop feta la paradeta, prenem direcció al coll de la Massa (cartell indicatiu PR), primer en baixada per anar a buscar la pista (marques de GR) que ens portarà tot planejant cap a Can Coll i el coll esmentat. Ara sols queda un tros de carretera per esta de nou a Vidra.
Petita i gran sortida que de segur no us defraudarà.

Època per anar-hi: millor primavera i tardor.

Horari: de 3 a 4 hores.

Lloc per pernoctar amb furgoneta:  uns kilòmetres abans d’arribar a Vidra, desviament a l’esquerra, indicador de castell de Milany, a 100 metres esplanada al costat de la pista i al costat del rierol, diuen, nosaltres no la vàrem trobar, hi ha una font.