dilluns, 2 de febrer del 2015

LA MOLINA - TOSSA D'ALP - LA MOLINA

El dissabte tenia que fer mal temps per el que decidim sortir el diumenge, però la cosa canvia i el diumenge ja teníem el mal temps a sobre. Des de el Petit cafè de Ribes ja veiem com comença a nevar i fins la Collada la cosa segueix igual. Deixem el cotxe a les Alabaus i notem que la cosa és va complicant, de nou el vent, neu i molt de fred, ens preparem dins el cotxe i ens costara molt sortir a posar les pells als esquís.
Comencem a pujar de mica en mica anem entrant en calor, en algun moment surt una escletxa de sol això ens anima una mica, seguim cap a dalt de Torrent Negre, traiem pells i primera baixada cap a la Volta a la Muntanya Sagrada, un cop avall tornem a posar pells i de cop i volta surt el sol. Ens dirigim cap a Masella anant a buscar la pista Olímpica però a poc de començar a pujar prenem a la dreta una pista ben carregada de neu que passa per de sota del telecabina, en un moment donat la pista arriba a un petit replà i anem a buscar un corriol que al estiu és una ruta de descens de BTT, la traça ja esta feta, no som els primers, els arbres estan curulls de neu i això fa un paisatge ben bucòlic, en unes quantes llaçades per el bosc anem a sortir ja al sector de Masella, ara toca anar pujant per assolir la Tossa d’Alp, el temps és va complicant, el Niu de l’Àliga  ni el veiem fins que i som a tocar, parcer amb una mica d’ensurt doncs esta tot ple de militars.
A dins caloreta i un te calent, no som els únics a parts dels milis, altres esquiadors de muntanya fan, alguns coneguts fan  la paradeta per agafar una mica de calor. Sortim amb penes i treballs, doncs a fora fa un fred esfereïdor. Tirem cap avall, primer sense visibilitat després obrin-se  per poder gaudir una mica de l’esquiada i la bona neu pols. Tornem a posar pells per pujar  la Volta de la Muntanya Sagrada i cap amunt, de moment tot anava be fins el telecadira de Torrent Negre però per anar a buscar el pas per la baixada a les Alabaus per la Pleta  la cosa és va complicant. Un cop quasi a dalt del telecadira de les Alabaus ens agafa un torb bastant violent, per uns moments no sabem si recular o baixar sense veurà res. Optem per el segon, vàrem tenir sort però que a pocs metres de la baixada la cosa canvia amb mes visibilitat. Les pistes, és clar estan tancades, amb la tamborinada que fa, encara podrem gaudir de una bona neu pols que ens han deixat.

I res dins el cotxa encabits mirant el “palomon” que hem deixat enrere e intentar canviar-nos sense sortir fora. Ha estat un bon entrenament, volíem fer mes però el temps no ha acompanyat.