diumenge, 8 de març del 2015

Pic de Pedrons per Porte

Trobada de bon mati a la Molina amb la penya del Sorreig  per fer l’ esmorzant  i de comentar els plans  que faríem. El temps és ben segur, sol i sense vent, això anima al personal, uns aposten per el Pla Bernat per el sector Puigvalador i d’altres cap el sector de Porte, doncs ni hauran que aniran a foquejar una mica per pistes. No cal anar gaire lluny doncs per trobar molta neu i això és una sort el no tenir que fer gaires kilòmetres.
Arribem a l’estació de Portei el paisatge de tot el voltant és completament nevat com feia molt de temps que no veiem, posem pells i ens acomiadem de uns quants mes, al final quedem tres, però amb ganes d’aprofitar el dia.
Comencem pujant per les llomes de la dreta de les pistes, la calor és fa notar i de valent, cosa que ens fa treure roba de seguida, anem pujant ja per la carena, al davant ja ens queda a tocar el Pic de la Mina, però nosaltres trèiem pells i enfoquem la baixada per sobre de les cases abandonades de la mina, el vent i l’aigua, han fet un mantell canviant i ondulat, en un principi en neu dura i després anirem buscant les tonalitats mes blanques de la neu pols, a mesura però que anem baixant i el efectes del vent no han fet de les seves ja trobem el que buscàvem el “pow”, bona baixada la primera per aquest sector de J.J.
Arribem al pont de Baladrar, carretera al Pas de la Casa i tornem a posar pells , la vall esta Inmaculada, sols i tenim una persona al davant, però sense cap traça de baixada!!, la Regi marca un ritma duret i la pujada al cim la fem molt rapida, en els nostres pensaments ja esta la baixada.
I tal dit tal fet, comencem a baixar, tenim el pastis per decorar, J.J flaira el “pow” i el seguim, el xaval l’ha encertat, quina delícia!! Tot per nosaltres sols.
De nou al pont de Baladrar, tornem a posar pells i comencem a tornar a pujar de nou, sembla un dia de primavera, ni gota de vent,  les imatges dels cims tots nevats dona alegria al paisatge, ha estat una bona ruta ja en portem 1900 de pujada i 19 km, volíem pujar a la Mina per rematar la cosa, però cap de nosaltres porta res de líquid, però ja esta ve per avui, a mes la penya ens deu estar esperat a baix les pistes. Una bona volta, si senyor.
De nou a la Molina ens trobem tot el personal, moment per comentar les jugades i enfocar noves sortides.
Actors de la sortida Regi, J.J Padnon i jo.