diumenge, 15 de març del 2015

Matinal al Bastiments

Cap de setmana per agafar en pinces les prediccions del temps. El dissabte la penya durant tot el dia mirant les prediccions i a on queia la neu...el lloc seria al sector de Vallter, 30cm, però la cosa vindria molt justeta doncs la finestra de bon temps, com és diu, sols vindria marcada per unes poques hores al matí del diumenge, fins les 12 hores mes o menys.
Ens la juguem o no?, vingué provem sort!! Al final en som una bona colla al bareto de St. Joan de les Abadesses, de neu ni ha i dona força ambient al paisatge d’arbres nevats, el que no veiem gaire clar és el temps.
Un cop arribats al primer aparcament de les pistes comença a nevar, ai las!! Però així que comencem a pujar és perfilen les primeres ullades de sol i de calor. La pujada al coll de la marrana ja ens deixa veurà la qualitat de la neu. Un cop dalt decidim anar a buscar el “pow” en el torrent que baixa cap el pluviòmetre  de la Jaça Grossa del Freser, i allà estava amagada la neu pols i a sobre els primers de desvirgar. Tornem a posar pells, el temps és va complicant, ara sol, ara vent, ara núvols... no tenim gaires mes opcions avui que pujar cap el Bastiments, el temps esta donant una treva, però el fred és fa notar ultima pujada a cim i baixada cap a la pala que no trobem la neu tan be com esperàvem, comença a nevar. Baixem per la canal abans del coll de la Marrana. Aquí la neu esta millor i la continuació encara millor fins les pistes del Xalet.
Aquest cop les prediccions l’han encertat al detall, a valgut molt la pena aprofitar i  de nou tornar a casa a l’hora de dinar amb uns 1300 metres de desnivell fets.
Grupeta formada per : J.J Padnon, Regi, Lius, Benet, Salme i jo.

Gra de Fajol i amagat el refugi