divendres, 22 de setembre del 2017

Pic de Comanegra

un gat a Beget

Entre el Ripollès i l’alta Garrotxa, fent frontera amb Catalunya i el Vallespir (Catalunya Nord) i tenim un bonic cim, modest però amb unes grans vistes el Comanegre (1557m) el mes alt de la Garrotxa. Per aquesta ruta un cop passat el bonic poble de Rocabruna, a uns 2km, una pista a la esquerra en pujada que en uns pocs metres i trobem un dipòsit d’aigua (és veu des de la carretera) i podrem deixar el vehicle. Ara agafarem les dues rodes i seguirem per la pista que va fen pujades i baixades, tot fent una llarga diagonal, tot passant per el coll de Golofreu amb el Oratori a St. Antoni, de vegades i podreu trobar asses passejant per la contrada.  La pista va seguint, passem per les runes de la Masia de Can França, ja ens queda poc per les Basses dels Monars, hem fet uns 7km , aquí deixarem les bicis lligades en una tanca. Les Basses dels Monars (1300m) és el lloc de sortida per anar al Comanegre i el Pic de les Bruixes, també i trobarem força vacada, doncs i tenen la bassa per poder beurà aigua. El camí comença força be indicat des de el començament, unes estaques...pim,pim,pam,pam..la qüestió es que entre els prats perdem la senyalització i tirem per el dret entre camps de falgueres, tot a munt, ja veiem el cim , una ultima esgarrapada de falgueres i un trosset de carena on si que hi trobem el camí per entre unes roques i ja som a dalt. Per la vessant nord, un gran bosc de faigs, al davant prats i falgueres i una vista excepcional de la Garrotxa fins el Montseny i mes lluny.
Una agradable matinal, de uns 16km en bici i a peu, amb un desnivell que no arriba als 1000 metres.

Per la gent que aneu en furgo, és molt recomanable anar a passat la nit al guapot i entranyable poble de Beget, un cop se’n va tota la colla de turistes, la cosa queda molt tranquil·la i passejar per els seus carrers silenciosos i empedrats amb la seva església romànica il·luminada, de ben segur que no us defraudaran, també i tenim un bon bareto per fer una cerveseta.
Per posar la furgo, hi ha varis aparcaments, però el millor és tot baixant al entrar el poble el primer que ens queda a la dreta no, el següent en una corba i han uns containers entrem en aquest altre, mes tranquil i amb mes bosc.