diumenge, 8 de desembre del 2019

Coll de Pal " Zone Pow - Pow "

La llevantada d’aquests passats dies sembla que no hagi deixat molta cosa per el Pirineu Oriental...o potser si.  Aquests dies de sol i bon temps, les condicions del Pirineu en general son de neus transformades i duretes, tenim un petit raconet a on per art de màgia a agafat tota la neu de la llevantada i això és a la Molina i en concret  al sector de Coll de Pal, sembla mentida però a un lloc a on el vent moltes vegades i fa de les seves i la neu no sempre és d’aquelles de les millor, ves per on ara per ara (dia 7 de desembre) tenim unes condicions excepcionals, sobre tot el vessant nord del Puigllançada i els vessants sud del Serrat Gran.
El primer dia anem sense saber el que, tot sortint del últim aparcament  del telefèric de la Tossa i a mesura que anem pujant ja veiem que la cosa pinta be a mes trobem cares conegudes i coneixedores de la zona que ja tiren a munt, per algú serà doncs. I verdaderament quant arribem al remuntador de  Sant Jordi ja veiem el paquetot de pow que tenim al davant i la frissança de la penya en obrir línies. Doncs apa, pujar i baixar petant el que no estar petat i provant el terreny per dema que puja la gent del GMA a fer coses.
El següent dia amb gent del GMA, uns que ja en saben prou i uns que començant,  anem directes al lloc. De seguida els mes coneixedors tirant a fer metres i els demes ens quedem a fer practiques, avui si per neu pols i la veritat que la jovenalla xala d’allò mes, tal que els hi tinc que dir que ja ni ha prou.
Ja de tornada cap el  aparcament amb trobo, amb la Regi i en J.J Padnon que encara no en tenen prou, van a fer desnivell de tarda, doncs això que m’hi apunto.
Començarem a fer la directa pujada que amb moltes conveccions va cap a la Geperuda una mica mes a la dreta, sort que la neu esta inclòs en aquelles hores sense transformar,  fins arribar al tros que ja no puja tant i ja tenim a la vista el Puigllançada, fem cim i seguidament ens llancem a buscar la millor línia, la cosa esta fantàstica, mentres baixem puc anar veient totes les traces que hem fet aquests  dies. Quina passada!!! Be ens ha sortir com anell al dit, no hem fet cims ni altres coses, però si que hem fet unes baixades amb neu pols d’aquelles que és recorden.

Forem:   Dani, Susanna , Regi, J.j Padnon, Agnès, Rubèn, Angi i jo.