diumenge, 18 de setembre del 2022

El Balandrau per la Coma del Catllar o també la Ruta dels Isards

Anem a fer el Balandrau !!, bé, però primer farem una petita volta per la Coma del Catllar i després la Serra del mateix nom.

Per això deixarem el cotxe al típic lloc per fer el Balandrau, però al cap de poc d'enfilar-nos per la pista, més o menys a la Collada de Finestrelles la deixarem i tot creuant una tanca ja agafarem, no dic corriol perquè no n'hi ha, tot un seguit de pendents herbats, que ens portaran a creuar diferents clots: el de les Malloneres, el Triader i Borregues. Així anirem fent, per aquí no hi passi ni una ànima....bé o si, per aquí hi trobarem una gran munió d'isards, potser i quasi segur mai n'havíem vist tant de junts.

Passat el Pla de les Borregues ja enfilem ben decidits cap a la Costa de la Ganga fins a la Collada de Pastuira (2412m), bones vistes cap al Sector de Setcases i les muntanyes del voltant, ara tan sols ens quedarà seguir per la carena de Les Arbretes fins al Puig de Les Borregues (2693m) el més alt de la jornada, al fons ja tenim la Coma del Freser. Seguirem la Serra del Catllar, per aquí ja comencem a trobar algun humà. Arribem al Puig de Fontlletera, baixada cap al Coll de Tres Pics, a on veiem com les vaques amb una mica de cops de pal, ja se'ls hi acaben les vacances a la muntanya i comencen a baixar cap a la vall a on uns camions ja les esperen a un destí que segurament no els hi agradarà gens ni mica.

Última pujada cap al Balandrau i baixada, molt directa per anar a buscar la pista.

Una bona ruta per si voleu trobar racons del sector de Vallter, a on tan sols i trobareu en comptes de runners, isards fent saltirons.

I bé, total 18 km i uns 1200 metres de desnivell, amb companyia de: Gary, Susanna (Su), la Regi, J.j Padnon i jo mateix. Gràcies per l'estoneta junts.

al fons tota la volta que farem per la Coma de Catllar

Jaça del Triader

cap a la Collada de Pastuira

al fons la carretera de Vallter

Roques Blanques

Gary,Regi,J.j Padnon la Su i jo

per la Serra del Catllar

Puig de Fontlletera al fons i les boires

Balandrau

en Gary copia'n els isards

a partir d'aquí les boires envoltant el paisatge, tan sols dir que aquesta ruta en boira no és recomanable