diumenge, 13 de novembre del 2022

Fageda de la Grevolosa i Serra dels Llancers

Colors de tardor, una tardor seca que ho estan notant ben bé els boscos i tots els rierols, tardor que encara podem gaudir del mar tranquil a primeres hores, tot just quan despunta l'alba, això és el que té viure al Maresme Tropical.
Aquesta sortida que us proposo és se'ns dubta d'una gran bellesa per tot el recorregut entre imponents boscos i fagedes, com és el cas de la Grevolosa amb uns faigs de més de 40 metres d'alçada i d'uns tres-cents anys d'històries, en un espai catalogat com EIN de la Serra de Milany, Santa Magdalena, Puigsacalm i Bellmunt.
Per fer la ruta deixarem el vehicle a la Collada de Bracons, si aneu en furgo podeu fer nit a la mateixa collada (poc lloc). Si aneu el mateix dia, cal que hi arribeu ben d'hora doncs és un lloc que si presenta molta penya, sobretot per anar a fer el Puigsacalm, que sembla que el regalin.
La ruta la començarem en baixada i ja ens endinsarem a un món quasi encantat de la fageda de la Grevolosa. Com he dit abans, cal anar d'hora i gaudir del silenci de l'entorn sentint tan sols les petjades que anem fent sobre les fulles. Seguirem cap a l'ermita de Sant Nazari, passarem per al seu d'avant i continuarem en baixada fins a creuar el rierol, tot fent una parada per veure una carbonera. Una mica més avall, començarà la pujada per pista i el GR 151.1.
Un cop la pujada, continuarem per una pista que més endavant serà un corriolet que va per sota la Serra de Llancers, a la dreta tenim la Serra de Cabrera. Algun tram del corriol passarem que uns petits torrents que segurament si ha plogut molt i baixa força aigua, pot ser que arribi a ser potser un pèl complicat el fet de travessar-los.
Tot aquest tram d'almenys una hora es fa molt llevador i prou planer, però ara toca una curta, però forta pujada cap al Coll de Llancers, on trobem unes marques grogues que van de Coll de Bracons als Hostalets d'en Bas.
Nosaltres no agafarem aquest camí per tornar, sinó que agafarem un corriolet molt petit amagat entre les fulles que va per al bell mig de la carena. Vistes espectaculars a la Plana d'en Bas i al Puigsacalm, sempre fent pujades i baixades per anar pujant turonets, algun tram caldrà fer servir les mans o cordes que hi trobem col·locades (alguna que altre ben podridota). Ja quasi cap al final de la carena, trobarem un tram que el corriol sembla que desaparegui, però si mirem per on és més dret veurem unes cordes per baixar i tornar a trobar les marques grogues una mica més endavant. El tram que fem per la carena, si el terra és moll i les fulles xopes, caldrà parar atenció a les relliscades.
Resumin una sortida espectacular i bonica per fer-la en una matinal de tardor.

Serra del Llancers, a primera hora