diumenge, 15 de juny del 2014

Font dels Àlbers d'en Javà circular BTT

Dia de calor i xafogor, és tindrà que buscar un itinerari ombrívol per no suar gaire. Sortim de Mataró per la riera d’Argentona, tot anant xarrat i tranquil·lament, de seguida però, un cop  en la riera de Dosrius comencem ja el tema corriols, és segurament el Maresme el lloc a on i tenim mes gran nombre de kilòmetres de corriol a mes molta part d’ells estan arranjats i preparats per la practica del btt, un d’ells és el” camí dels enginyers” que ens portarà fins a Dosrius. Però abans d’arribar tenim una pujada  cap el Turó de Jofre i d’aquí una infernal baixada d’aquelles que treuen l’alè fins  a Dosrius. Aquí fem parada a carregar d’aigua. Seguidament anem suaument per entre riera fins a la font del Sot, aquí comença una bona pujada per corriol per sota els boscos de pinar de St.Carles i per de sota el Turó de Can Ribot, ja comencem a flairar la olor de la fullaraca i les primeres patacades en els primeres rampes tècniques que anem trobant després de la forta pujada. L’itinerari és força selectiu, doncs esdevenen trams força tècnics en baixada en els quals t’hi jugues en qualsevol moment una bona patacada tot això fins situar-nos per sobre el pont de l’Espinal, per sobre la carretera de Parpers. Un cop aquí tornem a pujar per corriol amb unes bones rampes, com va sent la tònica del mati fins trobar en un terreny molt humit, la font dels Àlbers de Javà. Els Àlbers son de la espècie de pollancres, cosa que no veiem per cap lloc i és que ja fa anys els varen tallar. L’aigua surt de forma natural i esta fresquíssima, no pararíem de mullar la gola, el lloc és molt fresc i be val una bona parada. L’estructura de la font esta feta de llambordes dels carrers d’Argentona i tota ella a estat arranjada per la Colla de les Fonts de la mateixa vila. Després d’omplir d’aigua i mullar les closques, anem seguint, la calor del mig-dia és fa palesa,  corriols i mes corriols per sota el Bell Reco que ens portaran al Coll de Parpers, creuem la carretera i seguim per corriols i GR92 per trobar la pista polsegosa de la pedrera d’Òrrius, anem en a buscar l’últim i exquisit  corriol de baixada per el solei de Riudemeia, aquesta és una baixada per gaudir, zigue- zagues, tancades, com si estiguéssim  esquiant, una meravella, fins arribar a la riera de Riudemeia, a on fem una parada per fer una mica de vermut, en un arbre farcit de prunes molt petites.

Sortida molt tècnica i exigent però de gran vellesa en el seu recorregut, cal nomes dir que no arriba a 700 metres de desnivell positiu, però és un autèntic trenca cames, no apte per aprensius!! De kilòmetres en surten uns 37. I vàrem ser: Eladio, Jose, Salme, Artur, Escali, Txubi i jo.

Eladi al turo de Jofre

Jose baixada del turo de Jofre

corriols per sota el turo de Ribot

escali

ensopegades

Artur

Jose a la baixada del Espinal