diumenge, 31 de maig del 2015

Anar i tornar a la Creu de Canet en BTT

Avui farem una ruta rodadora cap a la Creu de Canet que ara és bon temps per veurà els arbres esquitxats de vermell per les cireres , anirem  sense pujar cap a la serra del  Corredor, sempre anirem per sota, al costat de camps assolellats amb bones vistes al blau del mar. Sortirem de Mataró per el clàssic Cinc Sènies cap a Llavaneres aquí aprofitarem per garlar una mica. De Llavaneres anirem cap a la Hípica i d’aquí cap a Rocafarrera, que pujarem per la urbanització a on podem contemplar les opulències de les seves cases,  i els cales que deuen tenir aquesta penya. Un cop superada la urbanització entrarem en terreny de Can Montal, un senyor que te molts de terrenys i és dedica a tancar tot el bosc, sort que ni ha d’altres que l’hi obren els camins per poder passar. La ruta va seguint per corriols , alguna que altre trialera fins arribar al coll del Pollastre, d’aquí en terreny mes obert i assolellat anem fen de cara el mar, passat can Fortuny, anirem a buscar un divertit corriol ( del eslàlom) que va en tot baixada cap el castell de Can Jalpí, creuarem la carretera i per un torrent molt ombrívol, que ja va molt be per aquestes hores, enfilarem vers la Serra d’en Sala i ja anirem fent cap a la Pedracastell o Creu de Canet, això si, buscant corriols i corriolets que per aquest sector n’està  ple.
Que podem dir de la Creu de Canet, Lleó XIII, va demanar als pobles per celebrar l’entrada de segle que posessin creus. Al 1926, una ventada la va fer caure, un any desprès la varen tornar a plantar i al 1936 un grup anarquista la va enderrocar i al 1954 un moviment catòlic la va tornar aixecar, és a dir un puja i baixa. La veritat que és veu de tot arreu i domina tot el territori del mar al Montnegre, la vista és val la pujada, la creu no.
Però tenim que tornar, com he dit aquest sector és un autèntic laberint de corriols, i hem vingut forces vegades i sembla que mai passem per allà mateix. Arribem quasi a l’entrada de Canet i girem per anar a buscar entre rials el camí que ens porti cap Arenys de Mar, lloc a on farem una parada al costat del port per fer unes birres i celebrar el cumple d’en Txubi, felicitats company !!. La tornada resseguirem la línia de la costa , molta gentada a les platges, quines ganes de fer una mullada!! Però és fa tard i el dinar és a taula.
Una bona ruta de 43km, amb estones de tot, camins, caminets, corriols ,boscos, camps, el mar i un Maresme Tropical a tope.

Gent de la sortida: Salme, J.J Padnon, Txubi, Escali, Pep, Artur i jo.

Aquest cop les fotos son d’en Txubi, gracies!!, jo hi tingut problemes en les fotos.

Txubi el del cumple

unes birres de celebració

aquest cop surto jo

Artur

Angelo

J.J Padnon

Salme
Pep

Aquí teniu una penya que aniran sortint habitualment en l’acabament de la sortida son en Roc el seu gat Crestes i el gos Neu.