diumenge, 22 de maig del 2016

Pic Abadias(3279m) amb esquís

i fi de temporada

Son les 6 del mati i el Pla de Besurta ja esta a petar de gentada i les primeres llums del sol que donen a les neus que pujant cap el Portillon ja hi veiem tota una filera de gent que va pujant, verdaderament com una línia de formigues. Avui serà un dia de anar per feina, per dos motius, primer per la calor que avui s’esperà que faci i segon perquè a mig dia s’espera un començament de canvi de temps que durarà el resta del cap de setmana.
Ens posem doncs  un cop preparats a la filera i cap a munt, la neu comença per sota del refugi de la Renclusa, però nosaltres no ens posarem les fustes fins passat aquest, tot fen petar la xerrada amb uns companys d’Arenys.
Per en Txubi serà el seu primer 3000 amb esquís i l’hi hem preparat un bon cim fora de les gran aglomeracions de gent ni les Maladetes ni el Cordier ni molt menys l’Aneto, anirem cap el mes modest Pic d’Abadias de 3279m ( Antonio Abadias 1886-1967 o el “Lleo del Aneto” amb 250 pujades al cim del Aneto i creador del refugi de la Renclusa).
Seguirem doncs la ruta normal cap a l’Aneto anant cap el Portillon Superior i seguidament un cop  a la glacera deixarem totes les formiguetes que van cap a l’Aneto i anirem a buscar per la dreta el collado Maldito, tot resseguin els contraforts rocosos de la Maladeta. Aquest any a tardat molt en nevar però ho ha fet en el últim mes això fa que les parts altes i trobem molta mes neu que en altres anys i els cims estan força innivats. Al davant nostre tenim les parets del Pico Maldito i a poc ja treu el cap el nostre objectiu, deixarem el Collado Maldito a l’esquerra i pujarem cap un petit collet que hi ha al costat del cim, que per arribar-hi tindrem que fer un curt tram de cresta.
De mica en mica sembla que vulguin arribar el núvols son les  11 del mati, hem fet  1450 metres de desnivell i toca treure les pells i començar la baixada que fem tota directa per la glacera. La primera part  la neu esta cremeta bona i a mesura que anem baixant sobre la meitat del descens és fa mes pastosa xunga, tindrem que anar girant cap a la dreta per anar a buscar una bona torrentera que baixa de la part de l’Aneto i que en un moment donat s’encaixona i guanya pendent, un cop superat el torrent m’adono compta que per on estic baixant estic rodejat d’esquerdes que s’han format per la calor que ha anat trencat la neu dipositada sobre roques, aviso als demes que canviïn de direcció, així com altres esquiadors que també baixaven per el mateix lloc.
Acabem la glacera i la neu la trobem ja podrida de color grogós, ara podem esquiar millor i fins els plans d’Aigualluts.
Les marmotes ja estan xiulant, per elles és hora de deixar enrere les coves del hivern i gaudir del sol i dels prats verds de la primavera, serà l’hora de guardar els esquís per aquesta estranya temporada de neu i tot fen camí cap els Plans de Besurta anem fen un resum de les sortides i de la penya que avui no ens ha pogut acompanyar .

Hem estat a la sortida, el Txubi, l’Artur, en J.J Padnon, el Benet o el noi del Montseny i jo, fins la propera temporada de neu.

direcció al Portillon Superior

al fons el Pic de Paderna

Portillon

Aneto

Txubi preparat per el seu primer 3000 amb esquís

Pico Maldito

al fons a la dreta el Moulieres

Collado Maldito i el Abadias a la dreta

petit coll abans del cim

el cim a la esquerra, un bloc de granet al qual no hi cabem tots

Txubi tot baixant del cim

El noi del Montseny: Benet que ha fet una gran temporada

J.J Padnon un radikal

Txubi, grande

Artur, una bona temporada aquest noi cada dia ho fa millor

la bona grupeta del Sorreig

I aquest cop acabarem la temporada amb un curt video, apa!!