dijous, 29 d’agost del 2019

Pic d'Ayous per Astun

Acompanyats de uns coneixedors de la zona, en J.j Padnon i la Lu Marzo, que ens han preparat una ruta per la zona d’Astun.
Sortirem de l’estació d’esquí, deixant tota la penya que va per agafar el telecadira obert a l’estiu per fer la ruta dels llacs.
Nosaltres començarem a peu i en forta pujada cap el Ibon de Escalar, aquí ja tenim bones vistes sobre Candanchu i les seves muntanyes que l’envolten, sobre tot el Pic d’Aspe, seguirem pujant fins el coll de Moines, aquí al davant ja tenim la impressionant silueta del Midi i al sota les seves valls i llacs, la ultima vegada que passàvem per aquesta zona era amb esquís per la primavera i el paisatge era totalment diferent, ara és totalment verd. Anirem en direcció el Llac Bersan i a continuació fent una ultima pujada cap el gran llac de Gentau a on ja veiem el refugi a on dirigim. Per aquesta zona a l’època estival i conflueix moltíssima gent, tant del provinent de l’Aragó com per la vessant francesa. Arribem al refugi i continuarem per fer el cim del mateix nom l’Ayous. De seguida i som i les vistes son espectaculars a banda i banda.
Tornarem al refugi i un cop fet un mos, tornarem a refer el camí que havíem fet al mati, veiem els llacs de Romasot i el Paradisse, que encara que no hi passem els veiem per sota mateix.

Una bonica sortida amb sobre tot molts bons paisatges.