diumenge, 22 de novembre del 2020

Riera del Coll (Maresma Tropical)

Aquestes setmanes de confinament perimetral, podem fer unes bones descobertes per els voltants de casa, curiosament amb trobat un indret de gran bellesa que verdaderament no sembla que estiguem al Maresma, el Torrent del Coll, lloc humit i frondós, al costat de una riera amb petits saltants d’aigua, una autentica aventura per els que els hi agrada sortir de la normalitat del btt.

Per això tindrem que sortir de Dosrius i anar cap a la Font del Sot, a on ja trobarem la riera que anirem seguint de pujada, en un moment donat deixarem el corriol a l’esquerra que puja fort i que hem fet varies vegades cap a Sant Carles, aquest cop anem a descobrir el que hi ha seguint el corriol del costat de la riera.

El corriol esta tot ple de fulles mullades i tindrem que anar amb comte de no relliscar, el camí cada cop ens endinsa mes dins la riera, passem a tocar de l’aigua, no val a badar en les arrels mullades. L’espectacle és impressionant, no donem crèdit de no haver estat mai per aquí, en un moment donat tindrem que creuar el rierol per poder seguir el corriol vigilant no fer mullada.

El rierol continua, però el camí s’acaba, una llàstima, ara toca l’hora de patir una mica, ens tindrem que enfilar per ma esquerra i ja veiem el pas, ara veurem el que pesant les bicis.

El pas se les porta, ens ajudarà una espècie de tela que fa com uns petits esgraons per poder assegurar les puntes de les sabates, com si féssim una canal de glaç, el problema és que tenim que pujar la bici amb una ma i el terra esta totalment humit, això si que és btt del bo !!!, una relliscadeta i cap a l’aigua (no hi pogut fer fotos del pas). Be passem aquest pas i el corriol entra a una zona selvàtica, primer entrarem amb un túnel de vegetació que tindrem que arrossegar-nos amb la bici al costat, un cop passat veiem al fons un dipòsit d’aigua, cap allà tindrem que anar, però el corriol esta curull a cada canto de gatoses i bardisses, tindrem que carregar la bici  sobre l’espatlla.

Un cop al dipòsit, seguim uns metres i el corriol fa un gir enfilant-se a l’esquerra, aquí de nou tocarà clavar les puntes de les sabatilles per superar aquest tros. Ara, si deixem la riera, trobem un corriol entre la brolla, cap a l’esquerra, l’anirem seguint uns metres fins trobar un altre corriol mes fresat, és el que puja de la Font del Sot i que puja força decidit, fent algunes llaçades fins trobar una pista que en forta pujada ens deixarà a tocar de Sant Carles, a partir d’aquí cadascun que faci el que vulgui, dons el millor ja ho hem fet.

Una ruta, brutal!!!, no apta per el postureig ni les bicis elèctriques, selva autentica al Maresma tropical.

https://cyclocat.cat/ca/grans-rutes/ Aquí teniu la web de rutes ciclistes segures per Catalunya, pensades per fer kilòmetres de forma segura amb un mínim desnivell.

Sant Sebastià de Puigpedrós, al terme de Llinars del Vallés ben a prop de la Torrassa, però feia molt temps que no hi passava, i com ha canviat, un grup de voluntaris i ADF de la zona fa uns quants anys que l’estant remodelant, be quan hi vaig anar l’últim cop, fa tant, que ni m’han recordo, eren quatre pedres. Ara ja comença a tenir forma, però el mes destaca, és que al netejar els entorns tenim unes vistes fenomenals cap el Maresma i el Vallés i mes lluny encara. Molt recomanable fer-hi una visita, nosaltres hem tingut sort i hem trobat un xicot que hem bona gana ens ha explicat tota la historia, la de abans i la de ara.