dissabte, 23 de gener del 2021

Tot corrents els 12 Turons de Mataró

El confinament municipal ens fa replantejar les sortides, per aquestes dates ja tindríem el cul pelat de fer skimo, però aquest any la cosa va malament. Moure’ns per al nostre territori ens porta  a descobrir llogarrets que boí averi passat moltes vegades per al seu costat en prou feines coneixíem. En el primer confinament vàrem fer el descobriment de la” Ruta de les Fonts del Terme Municipal de Mataró” aquell cop ho vàrem fer en bici, ara ens ha sorgit una nova idea : La Volta als 12 Turons de Mataró.

Per això tirem d’internet per trobar informació, en trobem poca un parell de tracks i un escrit detallant els turons i poc mes.

Nosaltres plantejarem la sortida per fer-la aquest cop amb la penya de “ Corre per el Monte” del Sorreig i farem la ruta en tot el que sigui possible fent servir sols corriols, cosa que els tracks trobats anaven per pista i molts cops, anaven i tornaven per al mateix camí.

Bé ens trobem al Parc Nou de Mataró, a la font, a on quedem entre setmana per anar a entrenar, el Presi cercador de la ruta i la Regi que al final s’apunta a descobrir els nostres territoris.

Comencem per al parc de Can Boada, per anar a buscar el Turó de les Tres Roques, a dins la ciutat, d’aquí anirem cap a la Ronda Roca Blanca, per anar ja a buscar un corriol que ha descobert el Presi per pujar cap al Turó de Cerdanyola, o la Muntanya de la Creu, aquí la cosa ja comença a picar. Seguirem cap a les pistes d’atletisme i començarem a pujar per la pista del Parc Forestal, que deixarem per agafar un corriol que anirà pujant, fins de nou creuar la pista i agafar de nou un corriol que ens portarà tot decidit fins a una antena, aquest turó que no té nom, nosaltres el bategem com el de Can Vilardell, seguim cap al Parc Forestal per anar a buscar el Turó d’en Dori, corriol de baixada, creuem pista i prenem de nou un corriol tot tiesu que puja a una nova fita de Turó, aquest tampoc té nom, però com estem a les Sureres de la Bofarulla, així es queda el seu nom, seguim pujant i quasi arribant a la pista de Can Bruguera, i mig amagat entre bosc i unes pedres, mira que hi havíem passat vegades, una nova fita de turonet, aquest tampoc té nom, però com es troba a la Plana d'en Pau de la Plana, així es queda el seu nom.

Anem un tros de baixada per la pista que va cap Argentona, estem als límits del terme, anem a buscar, l’embrollat Turó d’en Cabanyes, sembla mentida, però no hi havíem estat mai, deixem la pista que baixa a Argentona i girem a la dreta primer per una pista i després seguim per la brolla (punts blancs) pocs metres i ja som al monòlit amagat, veiem Montserrat, Mataró no veiem doncs està molt embrollat, que curiós aquest raconet!! ara seguim pel mig de la brolla, sense camí i en forta baixada,(punts blanc a seguir) estem pel sector de la Font del Rossinyol (veurà "Ruta de les Fons del blog), que sembla que hem mig trobat tota ensorrada. Sortíem a l'encreuament de pistes de can Bruguera, Argentona i Parc Forestal, seguim per corriol que en diuen “el de l'urna”, per aquí dins el bosc  hi ha el Turó d'en Serra, que hi passem de llarg. Anem a buscar el també més curiós Turó de Tarau, un altre descobriment entremig del bosc un gran monòlit, que tampoc havíem vist mai. Baixem de nou sense camí (punts blancs) entre la brolla per anar a buscar la pista que ens portarà a Can Bruguera.

Seguirem una mica la pista per anar a agafar un  corriol entre el bosc de  pins i de sobte entre la brolla trobarem un petit pla amb una gran alzina presidint, ens trobem a l'estrany per no dir algú curiós,  Turó de la Plana de Brucs.

Ara ens toca anar a buscar el Turó de Can Tunyí, d’aquest ja en vàrem fer esmena en la Ruta de les Fonts d’aquest blog. Ja tenim el mar al davant, ara sí que toca la merescuda baixada, continuem cap a Sant Martí, Can Flaquer, la creu de Sekoies (actualment petada) i ens dirigim al Mirador de Mataró o el Turó dels Tres Turons, bon dia, una mica de caloreta i vistes fenomenals fins Barcelona. Bona baixada, dreta i sinuosa cap al veïnat de Mata, ja som al GR 83 o Camí del Nord, ja veiem l’últim objectiu el Turó d’Onofre Arnau, tantes i tantes vegades pujat i admirades les seves vistes al mar i a les sénies. Al fons tenim el Turó de la Pedrera (75 m) que faria el 13, però el deixem, ja que ara hi ha fet una gran finca i no veiem clar per on podem arribar-hi

Pel camí de les Cinc Sénies i ja hem acabat aquesta fenomenal ruta que ens ha portat a descobrir uns llogarrets sorprenents a les nostres contrades del Maresme Tropical.

Esperem ara, que els amics del Sorreig beteteros, puguin planificar la ruta per fer-la en bici.

Turó de Cerdanyola

Turó sense nom, ara l'hi diem el d'en Vilardell

un altre sense nom, després del Turó d'en Dori, que no he fet la foto

Turó emboscat, ara l'hi diem de la Plana del Pau de la Plana

Turó d'en Cabanyes

Turó de Tarau

Tres Turons, mirador de Mataró

Turó  d'Onofre Arnau

a qui teniu en track del Presi amb alguns dels noms dels turons: