dilluns, 17 de març del 2014

BASSIERO 2014

La cursa del Bassiero, és una d’aquelles que hem fet moltes vegades, un temps i varem anar desprès varem estar un altre temps sense anar-hi, però era la de la UEC, també moltes vegades ens enredava en Vicens Aris, que va ser un dels primers corredors de la cursa quant és feia la Núria – Setcases, en fi, potser començàvem a estar una mica farts tot plegat de repetir, però aquest any és celebrava el 50 aniversari i és proposava un itinerari diferent començant per la Peülla i saltar cap a la Vall de Ruda.
Ens engresquem força colla i fem varis equips i el dissabte a la tarda anem cap a Esterri d’Aneu al hotel Valls d’Aneu, que altres vegades ja hi hem fet estada i que esta molt be econòmicament, la veritat.
El mati és desperta una mica núvol i ventós, però ja anirem veient que de mica en mica s’imposa el sol i la calor a tope. La primera pujada de 500metres de desnivell la fem al Cap de Peülla, d’aquí anem carenant per sobre la vall de Ruda fins entrar en una potent baixada d’aquelles que et fa mal tot fins entrar al bosc de Ruda, aquí podem anar mes còmodes per suau pujada entre bosc, el paisatge ens acompanya i ens fa amorosir el cansament, un cop al plans de la Pleta de Saboredo, encarem ja la segona pujada per  sota el Tuc Gran de la Sendrosa que quasi arribem a tocar la seva cresta, però quant som per sobre del Lac deth Miei, toca baixar, aquest cop el sol a tocat mes rato i el descens és mes tranquil. De nou som a baix a prop del refugi de Saboredo i de nou posem pells i a tornar a pujar , tot passant per l’estany Major de Saboredo i l’estany Gelat i el coll que no arriba mai de l’Estany. Traiem pell i saltem del coll en una bona rampa, entrant a la vall Gerber, el refugi Mataró esta al fons, la baixada la coneixem de sobres i no és de les mes bones, vers el contrari, sort de l’ambient que ens envolta, la calor s’imposa i desprès d’unes quantes remades, encarem la ultima baixada de la pala de les Ares tot sent observats per els cotxes que pujant o baixant per el coll de la Bonaigua, però encara no estem de nou pells i una remuntadeta cap a Peülla de on hem sortit, aquest mati de ben d’hora.
Baixem cap Esterri al lloc a on és fa la celebració i entrega de premis, primer uns massatges, unes birres i el dinar, l’altra la veritat és fa molt etern, tan que a les 5 de la tarda encara estem allà, això si a la majoria ens tocant alguns que altre regals en el sorteig de material.
I com a resum, una molt bona ruta, un bon dia de calor, potser inclòs massa i res que ens ho varem passar d’allò mes be....potser alguns varen patir mes que altres, però un cop acabat tot s’oblida.
Varem corre del Sorreig: Salme – Jose, Benet – Eladio, Presi – I jo mateix i varem venir a fer la volta . Seves – Carme i Loli, i be la clàssica parella J.J i Lu, aquesta ultima no va poder participar per una indisposició però J.J va anar per lliura a tot gas,