diumenge, 12 de setembre del 2021

Sota les faldes del Moixeró en BTT

Ja es comença a notar la presència dels "Caçadors de Bolets", cotxes per tot arreu, pistes, prats i boscos estan envaïts aquests dies de la Diada d’experts caçadors, bé això és un dir, és clar.

Avui farem una ruta per sota les faldes de la Serra de Moixeró, tot meravella-nos dels frondosos boscos de pi roig , pi negre i avets. Una ruta que majoritàriament discorre per pista en bon estat, tot passant pels refugis del Serrat de les Esposes i dels Cortals de l’Ingla.

Sortirem de Riu de Cerdanya i ja anirem pujant, tot deixant enrere la plana Ceretana, la pujada es fa força bé, sense rampotes ni sobresalts per situar-nos primer al refugi del Serrat de les Esposes, a continuació unes quantes llaçades per pista asfaltada fins a uns prats, a on la cosa ja va més planera.

Anem seguint, de tant en tant ens van passant jovenalla amb bicis elèctriques, que ens passen caga’n torrons, en prou feines ens miren deuen  pensar: carai de iaios que encara van en bicis tirant cames!.

Farem una sortida de pista per anar a mirar el mirador del Cap de Ras, molt guapot i que tenim a tocar. Molt bones vistes de la Cerdanya en general. Tornem a la pista en baixada. Seguim l’últim tram de la pujada fins al Coll de la Trapa, han sigut 700 metres de desnivell amb uns 14 km. Un cop fas una pujada a un coll, i has vist passar tota aquella munió de gent amb bicis elèctriques, sempre tens com una doble satisfacció, primera és clar ser a dalt i segona arribar sense electricitat, només superats per joves, per això també suposo que quan arribem i ens veuen, pitgen a tota electricitat per no haver de compartir la glòria del moment.

Bé ara si baixada per un bonic bosc de pi negre fins al refugi dels Cortals de l'Ingla (Ruta dels Càtars), que lluny queda aquell dia que vàrem pujar amb esquís  nòrdics des de Bellver, el refugi aquells temps, era lliure i amb la nevada que queia i vàrem fer un foquet per fer una mica d’escalfor mentre esmorzàvem, per després tornar cap a casa a dinar.

A Pont d'Ingla, la baixada ja per pistonada, seguim per la pista al costat del rierol fins Sant Serní de Coborriu, girem a la dreta i deixem Bellver, seguim per als plans de Cerdanya, tot seguint la ruta dels Càtars, cap a Beders, pujadeta guapa pensant que tot estava fet, Pedra una altra pujadeta i un altre i ultima fins Riu.

Bonica i plàcida ruta de BTT, per un dels indrets més bonics de la Cerdanya, nosaltres ho vàrem fer en 4 hores, però vàrem fer forces parades , un total de 30 km i 700 de desnivell.