diumenge, 12 de març del 2023

Gravelegant per el Maresme Tropical

Eurovelo 8, la gran ruta europea de 5.900 km que va de Xipre a la punta de la península Ibèrica, passant per 11 països. El pas per Catalunya entrant per la Junquera i fins al moment senyalitzada fins a Sils, a partir d'aquí la cosa estava per fer-la passar per al Vallès o pel Maresme, al final aquesta última sembla que s'endugui el traçat final fins a Barcelona, fent-ho possible el condicionament d'aquí 4 o 6 anys de l'N-2.

Intentarem fer el que podria ser el traçat tot seguint les recomanacions de la Xarxa Ciclista Segura de Cyclocat, https://cyclocat.cat/ca/mapa-ciclista/, per això agafarem el tren i ens situarem a la població de Tordera, que avui és dia de mercat setmanal i està en plena ebullició. La primera part de la ruta fins a Calella, és definida per ruta de color blau, és a dir força segura, però a l'hora d'agafar el track, resulta que està fet manualment. Investiguem una mica i farem el nostre propi itinerari, tot sortint de Tordera i anar passant camps de cultius propis del delta de la Tordera que ens aniran encaminant cap a Palafolls. De mica en mica ens acostem a la costa i agafarem ja totalment direcció sud tot passant per Malgrat-St. Susanna-Pineda i Calella, aquí la ruta segons Cyclocat entrem en ruta perillosa, i així serà doncs ara agafarem l'N-2 per passar per St. Pol fins a arribar a Canet on agafarem el camí de costa de nou fins a Arenys.

Arenys de Mar, tornarem a agafar l'N-2, per evitar un pas del camí de la costa que creua la via del tren. Un cop passat Arenys podem connectar de nou amb la costa per pista fins a Caldes d'Estrac i seguir fins a creuar tot Llavaneres a prop del mar. Sortim de Llavaneres i agafarem direcció cap a l'interior tot deixant la costa, hem començat la ruta per camps de cultius propis del Maresme i acabarem de la mateixa manera, tot anant a buscar el que es diu: "El Camí de les 5 Sénies" que ens portarà directament cap a l'entrada de Mataró. Un cop aquí agafarem carril bici de baixada per anar de nou a trobar el litoral.

Seguirem de nou a la vora del mar, tenint la ciutat a la nostra mà dreta i així de mica en mica arribarem a l'estació de tren.

Esperem que ben aviat sigui possible poder fer servir, l'Eurovelo 8 per poder donar a conèixer als cicloviatgers del món, el nostre litoral que ara sí que podem dir que ben tropical, ja que som a principis de març i la gent ja està a les seves platges prenent un bon solet.

La Tordera sense una gota d'aigua